/  / Opel Zafira Tourer z nowym silnikiem Diesla

Opel Zafira Tourer z nowym silnikiem Diesla

Opel|
Opel Zefira Tourer 2011
© Opel
Opel Zefira Tourer 2011Opel Zafira Tourer 2014Opel Zafira Tourer 2014Opel Zafira Tourer 2014Opel Zafira Tourer 2014Opel Zafira Tourer 2014Opel Zafira Tourer 2014Opel Zafira Tourer 2014Opel Zafira Tourer 2014Opel Zafira Tourer 2014Opel Zafira Tourer 2014Opel Zafira Tourer 2014Opel Zafira Tourer 2014Opel Zafira Tourer 2014Opel Zafira Tourer 2014

Opel Zafira Tourer jest teraz dostępny z cichym silnikiem diesla o mocy 120 KM. Silnik ten jest częścią wielkiej ofensywy modelowej i silnikowej Opla, w ramach której w latach 2014-2018 na rynek trafi 27 nowych modeli i 17 nowych silników. Nowa wersja Zafiry Tourer z silnikiem Diesla jest już dostępna w Polsce.

Nowa generacja silników ma też wiele innych zalet: dzięki wprowadzonym udoskonaleniom obniżono zużycie paliwa i poziom emisji CO2. Zafira Tourer z silnikiem 1.6 CDTI ecoFLEX o mocy 88 kW/120 KM jest standardowo wyposażona w system Start/Stop, sześciobiegową przekładnię manualną o obniżonym tarciu wewnętrznym, a także system odzyskiwania energii w czasie hamowania. Umożliwia on optymalne zarządzanie energią elektryczną dzięki przywracaniu części energii kinetycznej za pośrednictwem generatora w trybie hamowania silnikiem, a następnie przekształcaniu jej w energię elektryczną zasilającą akumulator. Proces ten przebiega automatycznie za każdym razem, kiedy kierowca zdejmuje nogę z pedału gazu lub naciska hamulec. Gdy akumulator jest naładowany, moc generatora na wyjściu znacznie maleje, a nagromadzona energia elektryczna zasila elementy układu elektrycznego w sposób oszczędzający paliwo. Oznacza to, że silnik nie musi zasilać generatora podczas przyspieszania, co pozwala ograniczyć zużycie paliwa i poziom emisji CO2. Ponieważ konwencjonalna bateria w trakcie tego cyklicznie powtarzanego procesu byłaby narażona na nadmierne obciążenie, w Zafirze Tourer montowany jest wysokowydajny akumulator zbudowany w technologii AGM (Absorbent Glass Mat). Zapewnia on maksymalną niezawodność układu elektrycznego i daje gwarancję, że silnik uruchomi się błyskawicznie w każdej sytuacji. W akumulatorze AGM elektrolit zostaje wchłonięty przez matę z włókna szklanego, co zwiększa jego gęstość i zmniejsza opór wewnętrzny, a w rezultacie ułatwia rozruch zimnego silnika i wydłuża czas eksploatacji akumulatora.

Dzięki wykorzystaniu nowych technologii, diesel montowany w Zafirze Tourer charakteryzuje niskim zużyciem paliwa; w cyklu mieszanym spala jedynie 4,5 l/100 km, emitując zaledwie 119 g/km CO2. Dzięki tak doskonałym parametrom siedmiomiejscowa Zafira Tourer otrzymała w Niemczech wysoką ocenę efektywności energetycznej (A).Nowa generacja wysokoprężnych silników Opla: Mocne, oszczędne i przyjazne dla środowiska

Obie wersje silnika 1.6 CDTI montowane w Zafirze Tourer (o mocy 120 i 136 KM) spełniają przyszłe normy emisji Euro 6. Inżynierowie osiągnęli to, wprowadzając opracowany przez firmę Opel układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) BlueInjection, dzięki któremu silniki wysokoprężne są równie ekologiczne (pod względem poziomu emisji) jak jednostki benzynowe. Podczas przyjaznego dla środowiska procesu oczyszczania gazów wydechowych, do strumienia spalin wtryskiwany jest nieszkodliwy płyn o nazwie AdBlue®, będący mieszanką mocznika i wody. Wynikiem jego rozkładu jest amoniak przechowywany na podłożu katalizatora. Tlenki azotu (NOx), które dostają się do katalizatora ze spalinami, są następnie wybiórczo redukowane do azotu i pary wodnej. W ten sposób można zredukować 60-80% tlenków azotu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane