/  / Opel szczerze o spalaniu

Opel szczerze o spalaniu

null
© Opel
null

Od przyszłego roku firma z Russelsheim zacznie w sposób bardziej przejrzysty i wiarygodny podawać informacje dotyczące parametrów zużycia paliwa oraz emisji spalin w swoich modelach.

Opel z własnej inicjatywy podejmuje kolejne działania służące spełnieniu przyszłych norm emisji CO2 i NOx. Od drugiego kwartału przyszłego roku oprócz oficjalnych informacji o zużyciu paliwa i emisji CO2 firma będzie publikować – począwszy od nowej Astry – również wartości zużycia paliwa zarejestrowane w cyklu WLTP (światowa zharmonizowana procedura badania pojazdów lekkich).

Ponadto, inżynierowie odpowiedzialni za silniki wysokoprężne rozpoczęli właśnie prace nad udoskonaleniem układów selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) pod kątem obniżenia emisji tlenków azotu. Jest to dobrowolna inicjatywa wyprzedzająca wprowadzenie przepisów dotyczących badania emisji w rzeczywistym ruchu drogowym (RDE), które zaczną obowiązywać od 2017 roku.

"Nasze analizy z ostatnich miesięcy wykazały, że nie stosujemy urządzeń wykrywających, czy pojazd jest badany na stanowisku testowym. Niemniej jednak uważamy, że możemy jeszcze bardziej ograniczyć emisję tlenków azotu w silnikach zgodnych z normą Euro 6 wyposażonych w układy SCR. Tym samym uzyskamy poprawę pod kątem zgodności z przyszłymi wymaganiami RDE - mówi Karl-Thomas Neumann, dyrektor generalny Grupy Opel. "Będziemy stosowali technologię SCR jako podstawowy system w silnikach wysokoprężnych spełniających normę Euro 6, rozwijając jednocześnie technologie umożliwiające dalszą poprawę skuteczności układów oczyszczania spalin".

Prace nad ulepszaniem układów SCR w oplowskich silnikach Euro 6 już się rozpoczęły. "Spodziewamy się, że ich wyniki będzie można wykorzystać w produkcji seryjnej od lata 2016 roku. Przeprowadzimy także dobrowolny program satysfakcji klienta, obejmujący 43 000 pojazdów już poruszających się po drogach Europy (modele Zafira Tourer, Insignia i Cascada). W jego ramach zostanie zastosowana w tych modelach nowa kalibracja, jak tylko będzie dostępna - zapowiada Neumann.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane