/  / Opel Mokka X

NOWOŚĆ | Opel Mokka X

null
© Opel
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Bestseller marki Opel debiutuje w odświeżonej wersji. Nową Mokkę X będzie można zobaczyć z bliska już podczas najbliższych moto-targów w Genewie (3-13 marca 2016).

Nowego Opla Mokkę łatwo odróżnić od poprzednika. Poprzednika, który na rynku zdążył odnieść już niemały sukces. Wystarczy przypomnieć, że kompaktowy crossover spod znaku błyskawicy do dziś ma na koncie ponad 500 000 zamówionych egzemplarzy.

Czas jednak płynie nieubłaganie, a i konkurencja nie stoi z założonymi rękami. Dlatego Mokka poddana została zmianom modernizacyjnym. Czy udanym? O tym zdecydują sami klienci i dalsze wyniki sprzedaży.

Mokka pręży muskuły
Mokka zwraca uwagę takimi elementami jak poziomy wlot powietrza w kształcie skrzydła oraz podwójny motyw skrzydła w ostro zarysowanych światłach diodowych do jazdy dziennej. Przedni pas składa się teraz z bardziej precyzyjnie wyprofilowanych płaszczyzn, z mniejszą liczbą elementów z tworzywa sztucznego. Dzięki tym zabiegom styliści chcieli optycznie poszerzyć przód samochodu, aby zyskał on bardziej muskularną linię.

Również z tyłu można zauważyć motyw podwójnego skrzydła – w światłach dostępnych opcjonalnie w wersji diodowej.

Do gamy Mokki wraz z liftingiem wprowadzono nowe kolory, w tym pomarańczowy Amber Orange oraz czerwony Absolute Red.

Co w środku?
W kabinie Mokki zmieniono układ deski rozdzielczej, inspirowanej nową Astrą. Zestaw wskaźników ma więcej poziomo ukształtowanych elementów. W konsoli centralnej umieszczono teraz 7- lub 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego nowej generacji.

Konsola zyskała w ten sposób bardziej "oszczędną" formę – zmniejszono liczbę przycisków, a sterowanie wieloma funkcjami przeniesiono na wyświetlacz.

Benzynowe turbo z Astry
Po wprowadzeniu nowoczesnych diesli 1.6 CDTI o mocy 110 i 136 KM, ofertę silników przeznaczonych dla Mokki rozszerzono teraz o nową jednostkę benzynową. Motor 1.4 Direct Injection Turbo 152 KM zadebiutował niedawno w Astrze V.

W modelu Mokka turbodoładowany silnik będzie współpracował z 6-biegową przekładnią automatyczną, systemem start/stop i napędem na wszystkie koła. Jak deklaruje producent, średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym zaczyna się dla omawianej wersji od około 6,6 l/100 km.

W aucie zastosowano technologię napędu na wszystkie koła z elektromagnetycznym sprzęgłem wielopłytkowym. Na suchej nawierzchni moment obrotowy trafia tylko na oś przednią (wyjątkiem jest ruszanie w trybie AWD). W zależności od warunków na drodze rozdział napędu zmienia się płynnie i automatycznie od 100% na koła przednie na suchej jezdni do maksymalnie po 50% na przednią i tylną oś.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane