/  / Opel Meriva 1,6 CDTI – nadal jest trendy?

PREZENTACJA | Opel Meriva 1,6 CDTI – nadal jest trendy?

null
© IBRM Samar
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullOpel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014Opel Meriva 2014

Gdy w 2003 r. na rynku pojawił się Opel Meriva pierwszej generacji, był jednym z pierwszych samochodów, które utworzyły segment małych minivanów, wyznaczając nowe standardy elastyczności wykorzystania wnętrza. W styczniu br. zadebiutowała odświeżona Meriva. Czy i ona będzie kreatorem trendów?

Meriva po face liftingu zadebiutowała w Brukseli podczas Salonu Motoryzacyjnego International Motor Show. Zewnętrzne zmiany świateł i zderzaków upodobniły ją stylistycznie do pozostałych modeli marki, do zmodernizowanej Insigni, czy Cascady. Auto otrzymało także diodowe światła do jazdy dziennej.

Chyba najbardziej spektakularnym elementem są tylne boczne drzwi otwierane od przodu do tyłu, odwrotnie niż przednie (system FlexDoors), dzięki czemu możemy poczuć się jakbyśmy wsiadali do poczciwej Syrenki lub jak do … Rolls-Royca Wraith.


WYMIARY
Opel Meriva jest jednym z największych samochodów w swojej klasie. Swoimi rozmiarami przewyższa zdecydowanie konkurentów.  Rozstaw osi Merivy (2 644 mm) jest większy o 155 mm od Forda B-Max, o 104 mm od Citroena C3 Picasso, czy o 32 mm od Fiata 500L. Pod względem długości tylko Fiat 500L w 7-osobowej wersji Living dotrzymuje jej kroku i jest dłuższy od Merivy o 62 mm.  Nie można już tego powiedzieć o wersji 5-osobowej 500L, która jest już krótsza o 18 mm, ani o pozostałych konkurentach: Ford B-Max jest krótszy o 211 mm, zaś Citroen C3 Picasso ma o milimetr mniej od Forda.
Meriva jest także szersza (o 146 mm od Citroena C3 Picasso, czy o 161 mm od Forda B-Max). Większe wymiary zewnętrze skutkują większą przestrzenią dla pasażerów. Należy zauważyć, że nie przekładają się na tak spektakularne różnice w pojemności bagażnika, który porównywalny jest z pojemnością bagażnika Citroena C3 Picasso.  Można powiedzieć, że ze względu na swoje wymiary Meriva powinna być pozycjonowana pomiędzy segmentami. Przykładowo rozstaw osi Merivy jest tylko o 4 mm, krótszy od należącego do wyższego segmentu Forda C-Max.  

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE

Opel Meriva
Ford B-Max
Citroen C3 Picasso
Wersja   Design Edition Titanium Exclusive
Długość [mm] 4 288 4 077 4 078
Szerokość [mm] 1 912 1 751 1 766
Wysokość [mm] 1 615 1 578 1 621
Rozstaw osi [mm] 2 644 2 489 2 540
Bagażnik min/max [litry] 397/1 496 326/1 293 385/1 506
Masa własna/ dopuszczalna masa całkowita [kg] 1 285/1 890 1 235/1 780 1 333/1 795
Zawieszenie przednie kolumny McPherson kolumny McPherson kolumny McPherson
Rozmiar kół/opon 205/55 R16 205/45 R17 195/55 R16
Hamulce przód/tył tarczowe wentylowane/ bębnowe tarczowe wentylowane/ bębnowe tarczowe wentylowane/ bębnowe

Meriva, którą testowaliśmy była wykonana w standardzie Design Edition. W tej wersji wyposażeniowej, bez dodatkowego wyposażenia, kosztuje 71 550 PLN po uwzględnieniu promocji 5 000 PLN. W tym standardzie Meriva jest wyposażona m.in. w radioodtwarzacz CD/MP3 300 z 4 głośnikami, manualną klimatyzację, kierownicę mulftifunkcyjną, obręcze kół ze stopów metali lekkich 16”, czy diodowe światła do jazdy dziennej. Porównywalny B-Max w wersji Titanium, co prawda tylko z silnikiem 1,6 TDCI 95 KM (mocniejsze diesle nie są montowane w B-Maxie), kosztuje troszkę mniej, bo 69 900 PLN po uwzględnieniu rabatu w wysokości 5 650 PLN. Dodatkowo B-Max posiada w standardzie lepsze wyposażenie, m.in.: klimatyzację automatyczną (w Merivie za dopłatą 1 500 PLN),  czy radioodtwarzacz CD/MP3 z zestawem głośnomówiącym Bluetooth z 6 głośnikami (w Merivie, aby otrzymać Bluetooth konieczne jest zakupienie co najmniej radioodtwarzacza CD 600 IntelliLink za 3 000 PLN). Za dodatkowe wyposażenie w Merivie możemy zapłacić mniej, jeśli zakupimy je w jednym z licznych pakietów wyposażenia dodatkowego.

Najpopularniejsza Meriva w wersji wyposażeniowej Enjoy z silnikiem 1,4 Turbo 120 KM jest tańsza i kosztuje aktualnie 57 500 PLN (po uwzględnieniu promocji 5 000 PLN). W stosunku do opisywanej wersji Design Edition, Meriva w wersji Enjoy posiada felgi stalowe zamiast ze stopów metali lekkich. Nie posiada także diodowych  świateł do jazdy dziennej, przyciemnianych kloszy tylnych lamp i osłony chłodnicy z listwą w kolorze czarnym matowym.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane