/  / Opel Corsa nr 5

NOWOŚĆ | Opel Corsa nr 5

null
© Opel
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Tak wygląda w całej okazałości Opel Corsa piątej generacji. Szeroka publiczność będzie miała okazję zobaczyć to auto z bliska podczas jesiennej wystawy Paryż 2014, która rusza w październiku.

Corsa jest samochodem, którego nikomu nie trzeba przedstawiać. W ciągu łącznie 32 lat, które doczekały się czterech generacji wspomnianego modelu, sprzedaż na rynku europejskim wyniosła łącznie prawie 12 milionów egzemplarzy, z czego 2,8 miliona sztuk stanowią egzemplarze aktualnej jeszcze, czwartej generacji. Pod koniec bieżącego roku koncern rozpocznie w swoich dwóch europejskich fabrykach (Niemcy i Hiszpania) produkcję zupełnie nowej wersji Corsy, która w porównaniu z poprzednikiem podnieść ma poprzeczkę przede wszystkim pod względem pracy zawieszenia oraz układu napędowego i kierowniczego.

W gamie szykowanych jednostek napędowych do Corsy ważne miejsce zajmuje trzycylindrowy silnik benzynowy nowej generacji ECOTEC 1.0 Direct Injection Turbo, połączony z również nowo opracowaną 6-biegową przekładnią manualną. Jednostka spełnia normę emisji spalin Euro 6. Klienci będą mogli wybrać wspomniany silnik w dwóch wariantach mocy: 90-konnej oraz 115-konnej. Maksymalny moment obrotowy, który wynosi 170 Nm, jest dostępny już od 1800 obr./min.

Jednolitrowy benzynowiec dostępny będzie standardowo z systemem start/stop.


Paleta dostępnych silników do Corsy będzie też szersza dzięki dostępności nowej konstrukcji 1.4 z doładowaniem, która rozwija moc 100 KM i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W koncernie dopracowano też na potrzeby nowego modelu dwie jednostki wolnossące o pojemności skokowej 1,2 oraz 1,4 litra (spełniają normę Euro 6).

Do nowej Corsy będzie też można zamówić udoskonalony silnik wysokoprężny 1.3 CDTI w wersji 75-konnej oraz 95-konnej, który teraz spełnia wymagania Euro 6.

Według zapowiedzi producenta, najoszczędniejsza wersja nowej Corsy (silnik o mocy 95 KM, 5-biegowa przekładnia manualna oraz system start/stop na pokładzie) emituje zaledwie 89 g CO2 na kilometr. Kolejne warianty o niskim poziomie emisji będą dostępne już wiosną przyszłego roku.

Nowa Corsa zaprasza do środka
Centralny element kabiny nowej Corsy stanowi konsola z zestawem wskaźników rozmieszczonych poziomo z myślą o optycznym powiększeniu wnętrza samochodu. Kolorowy wyświetlacz dotykowy o przekątnej 7 cali, będący częścią systemu IntelliLink, umieszczono w optymalnym miejscu w konsoli centralnej, blisko dźwigni zmiany biegów. Dzięki temu kierowca może szybko i w naturalny sposób przesuwać dłoń z dźwigni na ekran dotykowy.

System multimedialny montowany w nowej Corsie zapewnia optymalne możliwości komunikacji i jest kompatybilny z urządzeniami Apple i Android. System reaguje na polecenia głosowe. Można również wykorzystać funkcje Bluetooth i Siri Eyes Free. Dostępnych jest kilka aplikacji takich jak nawigacja BringGo oraz Stitcher i TuneIn, umożliwiających odbiór transmisji radia internetowego, a uchwyt FlexDock pozwala naładować baterię w smartfonie.

W nowej Corsie wprowadzono szereg systemów wspomagających pracę kierowcy. Bezpieczeństwo zwiększają systemy po raz pierwszy obecne w Corsie, takie jak adaptacyjne reflektory biksenonowe, układ ostrzegający o pojeździe w martwym polu, kamera Opel Eye z funkcją rozpoznawania znaków drogowych montowana w przedniej części samochodu, asystent pasa ruchu (LDW), asystent świateł drogowych (HBA), układ monitorowania odległości od poprzedzającego samochodu oraz system ostrzegający o zagrożeniu kolizją czołową.

Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo, system ostrzegania przed kolizją (FCA) wyświetla na szybie przedniej ostrzeżenie w kolorze czerwonym. Ponadto, system monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS) ostrzega kierowcę w przypadku nadmiernej utraty ciśnienia w ogumieniu jednej z opon.

Komfort jazdy poprawia również asystent parkowania (APA), który automatycznie kieruje pojazdem podczas parkowania, a także kamera cofania oraz system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu (HSA). Dostępne jest podgrzewanie kierownicy, przednich foteli i szyby czołowej.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane