/  / Opel Astra z nowym silnikiem 1.6 CDTI

Opel Astra z nowym silnikiem 1.6 CDTI

Opel|
Opel Astra IV FL
© IBRM Samar
Opel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FL

Główną ideą przyświecającą twórcom tego samochodu jest jego nieustanne doskonalenie: wprowadzony na rynek wiosną 2014 r. Opel Astra z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym 1.6 już został zakwalifikowany do niemieckiej klasy efektywności energetycznej A+.

Zmodernizowana Astra z silnikiem 1.6 CDTI o mocy 81 kW/110 KM emituje obecnie tylko 94 gramy CO2 na kilometr (wcześniej 97 gramów), co odpowiada zużyciu 3,6 litra oleju napędowego na 100 kilometrów (o 0,1 litra mniej niż poprzednio). Wynik ten uzyskano w testach NEDC (New European Driving Cycle). Wersja o mocy 100 kW/136 KM emituje tylko 99 gramów CO2 na kilometr (o 5 gramów mniej niż poprzednio) i zużywa 3,7 litra oleju napędowego na 100 kilometrów (o 0,2 litra mniej) wg testów NEDC — więc nawet mocniejsza Astra z silikiem dieslem nie przekracza stugramowego progu emisji. Kolejna dobra wiadomość jest taka, że nowa ekologiczna Astra 1.6 CDTI będzie dostępna już wkrótce w tej samej cenie co jej dotychczasowa wersja. Fakt ten potwierdza jak bardzo Opel jest zaangażowany w trwającą, największą w dotychczasowej historii marki, ofensywę silnikową. W ciągu zaledwie 18 miesięcy Opel całkowicie odnowił swoje portfolio silników wysokoprężnych.

Zaledwie kilka miesięcy po wprowadzeniu silnika 1.6 CDTI nowej generacji w modelu Astra inżynierowie firmy Opel dopracowali jego konstrukcję, obniżając emisję i zużycie paliwa o 5 procent przy zachowaniu istniejącego poziomu osiągów i komfortu jazdy. Zarówno w podwoziu, jak i nadwoziu zastosowano elementy o zmniejszonym tarciu, takie jak zoptymalizowane półosie napędowe czy ogumienie o mocno obniżonych oporach toczenia. Do poprawy charakterystyki aerodynamicznej przyczynia się pakiet Aero, obejmujący obniżone zawieszenie i aktywną żaluzję chłodnicy, która automatycznie otwiera się i zamyka, w zależności od temperatury silnika i prędkości pojazdu. Ponadto specjaliści w dziedzinie konstrukcji silników jeszcze bardziej usprawnili proces spalania. Dzięki tym wszystkim zabiegom Astra z nowej generacji supercichym dieslem 1.6, rozwijającym moc 81 kW/110 KM, emituje o 3 gramy CO2 na kilometr mniej. W przypadku wersji o mocy 110 kW/136 KM emisję udało się ograniczyć aż o 5 gramów na kilometr. Mimo to osiągi obydwu silników nie zmieniły się. Mocniejszy silnik rozpędza Astrę sedan od 0 do 100 km/h w 10,1 sekundy i umożliwia rozwinięcie prędkości maksymalnej 205 km/h.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane