/  / Opel Astra V kombi – Lżejsza i z większym "kufrem"

Opel Astra V kombi – Lżejsza i z większym "kufrem"

null
© Opel
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Nowa Astra Sports Tourer to przykład kombi, w którym udało się połączyć atrakcyjną dla oka stylistykę nadwozia z wysokimi walorami użytkowymi.

W swoim najnowszym wcieleniu Opel Astra Sports Tourer mierzy na długość 4702 mm. Należy więc do najdłuższych kombi w klasie samochodów kompaktowych. Auto prezentuje się atrakcyjnie i sportowo – podobnie zresztą jak poprzednik – jednak do dobrej prezencji dorzuca jeszcze więcej walorów użytkowych. Jakich?

Sports Tourer oferuje np. więcej miejsca w przedziale pasażerskim oraz w bagażniku. I to mimo zasadniczo niezmienionych wymiarów zewnętrznych pojazdu. Przestrzeń nad głową kierowcy powiększyła się o 26 milimetrów, a osoby podróżujące z tyłu mają o 28 mm więcej miejsca na nogi.

Kolejna sprawa to bagażnik. Astra IV kombi dysponowała "kufrem" o pojemności od 500 do maksymalnie 1550 litrów. Zważywszy na długość nadwozia nie była to wartość imponująca. Nowy model wypada pod tym względem lepiej – z tyłu wygospodarowano bowiem na przewożone rzeczy od 540 do 1630 litrów.

Bezkluczykowe otwieranie klapy
Użytkownik nowej Astry doceni też takie rozwiązania jak możliwość składania tylnej kanapy w proporcji 40/20/40. W bezpiecznym zamocowaniu przewożonego bagażu oraz utrzymaniu porządku pomagają akcesoria FlexOrganizer takie jak boczne relingi, przegrody z siatki i różne elementy mocujące.

W Astrze kombi można ponadto zamówić klapę bagażnika, którą da się otworzyć bezdotykowo i bez pilota centralnego zamka. W aucie wystarczy wykonać odpowiedni ruch stopą pod tylnym zderzakiem, żeby klapa bagażnika sama się otworzyła. Powtórzenie tego ruchu spowoduje zamknięcie klapy.



"Kufer" można również otworzyć w sposób tradycyjny, czyli przełącznikiem w kabinie po stronie kierowcy, przyciskiem w bagażniku lub pilotem zdalnego sterowania.

Zrzucone kilogramy
Bardzo ważnym aspektem podczas prac projektowych nad nową Astrą była chęć stworzenia samochodu o lekkiej konstrukcji. W przypadku wersji Sports Tourer pojazd udało się odchudzić względem poprzednika nawet o 190 kilogramów.

Nowe kombi w wersji podstawowej waży 1188 kilogramów (z kierowcą). A mniejsza masa to nie tylko lepszą zwrotność, ale również niższe zużycie paliwa, które – według danych fabrycznych – udało się zredukować nawet o 20%.

W salonach na wiosnę
Gama silnikowa dla Astry V Sports Tourer pokrywa się z ofertą dla wersji hatchback. Kombi z benzynowcem 1.4 100 KM kosztuje na polskim rynku od 63 800 zł. Z kolei podstawowa wersja z dieslem 1.6 CDTI, który rozwija maksymalnie 95 koni, jest do wzięcia po zapłaceniu w salonie kwoty od 75 800 zł.

Do samochodu można zamówić takie elementy jak m.in. matrycowe reflektory IntelliLux LED, system multimedialny IntelliLink z funkcją integracji ze smartfonem przez Apple CarPlay i Android Auto, a także ergonomiczne fotele z certyfikatem AGR, jak również ogrzewanie skrajnych siedzeń w drugim rzędzie.

W wersji wyposażenia Dynamic oraz Elite dopłaty nie wymaga przydatny w nieprzewidzianych sytuacjach system Opel OnStar. Zapewnia on dostęp do takich usług jak system automatycznego reagowania na zderzenie czy wezwanie pomocy drogowej.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane