/  / Opel Astra V już dostępny

CENY | Opel Astra V już dostępny

Opel Astra V
© IBRM Samar
Opel Astra VOpel Astra VOpel Astra V

Nikt chyba nie ma wątpliwości, że Astra jest stałym elementem pejzażu motoryzacyjnego Polski. W zeszłym roku była czwarta na liście najchętniej wybieranych przez klientów aut, zaś na przestrzeni niemal ćwierć wieku, tj od roku 1991, gdy do sprzedaży trafiła pierwsza generacja Astry, stała się trzecim najczęściej wybieranym na rynku modelem. W całej swojej historii Opel wyprodukował 24 miliony aut kompaktowych, w tym Astry i jej poprzednika- Kadeta.

Mało samochodów wzbudza takie zainteresowanie klientów, jak auta z segmentu C. Dzięki gabarytom zapewniającym dość dużą przestrzeń pasażerską oraz bagażową, stanowią atrakcyjną propozycję dla rodzin z dziećmi, z drugiej jednak strony są na tyle kompaktowe, że codzienne poruszanie się nimi po mieście nie jest problematyczne dla osób, dla których są narzędziem pracy. Jedną z ikon segmentu jest oferowana przez Opla, Astra. Choć jej oficjalną premierę zaplanowano na wystawę samochodową we Frankfurcie, Niemcy zaprezentowali ją polskim dziennikarzom już dzisiaj, a niemogący się doczekać premiery klienci mogą ją już zamawiać w salonach Opla. Oto co jeden z potencjalnych liderów segmentu C ma do zaoferowania.

Opel Astra V w podstawowej wersji wyposażenia Essentia kosztuje 59.900 PLN. Jest to cena bardzo atrakcyjna jak na ten segment aut. Zwłaszcza gdy zważymy, iż otrzymujemy w niej nie tylko zupełnie nowy, efektywny i efektowny pojazd, który dzięki nowoczesnym rozwiązaniom konstrukcyjnym schudł do 200kg w porównaniu z poprzednikiem ale również biorąc pod uwagę długą listę wyposażenia standardowego: klimatyzację manualną, radio CD300 z łączem Bluetooth, portalami USB i AUX, przednie światła do jazdy dziennej w technologii LED, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia, centralny zamek, a także komplet systemów wspierających bezpieczeństwo czynne, takich jak ESPplus z systemem ABS oraz system HSA ułatwiający ruszanie pod wzniesienia. W wyposażeniu wersji podstawowej znalazło się również sześć poduszek powietrznych oraz system składania pedałów w razie wypadku. Bazowym silnikiem jest wolnossąca jednostka o pojemności 1.4 litra i mocy 100KM, współpracujący z pięciobiegową skrzynią manualną. Inne dostępne w Astrze silniki to m.in. wysokoprężny 1.6 CDTI w kilku wersjach różniących się mocą (począwszy od 70 kW/95 KM) oraz benzynowe: 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 77 kW/105 KM, a także zasługujący na szczególną uwagę 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo, czyli czterocylindrowy przedstawiciel tej samej rodziny, co mniejszy, ale wciąż mocny silnik trzycylindrowy o pojemności 1 litra. Wykonany w całości z aluminium silnik zadebiutuje w wersji o mocy 107 kW/145 KM. W przyszłym roku do gamy silników dołączy 200-konny benzyniak.



Astra wyposażona zgodnie ze specyfikacją wersji Enjoy czyli o poziom wyżej niż podstawowa Essentia, kosztuje 63.000 zł. W stosunku do niej zawiera dodatkowo takie elementy jak: system multimedialny IntelliLink z kolorowym dotykowym wyświetlaczem, tempomat z ogranicznikiem prędkości, pilnujący aby kierowca nie przekroczył dozwolonej prędkości, komputer pokładowy oraz pokrytą skórą kierownicę z przyciskami sterowania radiem i tempomatem.

Projektanci nowej Astry postawili przede wszystkim na efektywność. Pojazd ma być bardziej przestronny we wnętrzu, jednak wymiary zewnętrzne uległy zmniejszeniu. Długość samochodu wynosi 4,37 metra, czyli o prawie 5 centymetrów mniej w porównaniu z 10. generacją. Wysokość 1,46 metra to mniej o 2,6 centymetra. Zmienione wymiary mają oczywiście wpływ na własności aerodynamiczne i sprawność, z jaką nowa Astra pokonuje opór powietrza — współczynnik oporu aerodynamicznego wynosi niespełna 0,30. Dzięki obniżeniu masy (m.in. o 50kg lżejszy szkielet nadwozia oraz 20kg lżejsze zawieszenie), Astra V cechuje się lepszą dynamiką, niższym zużyciem paliwa, a także lepszym prowadzeniem. Kurację odchudzającą przeszło również wnętrze samochodu. Dotyczy to między innymi foteli: po 5 latach wytężonej pracy odpowiedzialny za nie zespół zaprezentował siedzenia do modelu kompaktowego, które są bardziej funkcjonalne i komfortowe od wcześniejszych konstrukcji, a przy tym zajmują mniej miejsca i są od nich lżejsze. Udało się to osiągnąć zarówno dzięki najnowocześniejszym metodom obliczeniowym, jak i poprzez zastosowanie lżejszej pianki poliuretanowej oraz stelaża z ultrawysokowytrzymałej stali ukrytego pod trwałą tapicerką. Przednie fotele i tylna kanapa w nowej Astrze są w sumie o około 10 kilogramów lżejsze od tych elementów wnętrza w poprzednim modelu.

Jak na samochód XXI wieku przystało nie mogło zabraknąć w niej także nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych. Astra nowej generacji jest pierwszym modelem Opla, który będzie oferowany z osobistym opiekunem kierowcy Opel OnStar od początku obecności na rynku. Opel OnStar zapewnia użytkownikowi dostęp do szerokiej gamy usług podnoszących bezpieczeństwo i komfort. Otwarcie poduszki powietrznej powoduje wysłanie wiadomości alarmowej przez system Opel OnStar. Po otrzymaniu takiej wiadomości doradca skontaktuje się z pojazdem w celu ustalenia, czy kierowca potrzebuje pomocy. W przypadku braku odpowiedzi na miejsce zdarzenia natychmiast wysyłane zostaną służby ratunkowe. W nowej Astrze zadebiutuje także system multimedialny IntelliLink nowej generacji. Jest on kompatybilny z interfejsami Android Auto i Apple CarPlay, które ułatwiają korzystanie z funkcji smartfona w samochodzie. To pierwsze takie rozwiązanie w klasie samochodów kompaktowych. Każdy z interfejsów ułatwia korzystanie z funkcji smartfona, na których najbardziej polegają użytkownicy. Android Auto obsługuje przede wszystkim Google Maps, Google Now oraz daje możliwość komend głosowych w Google. Obsługuje on także coraz większy ekosystem aplikacji do odbioru muzyki i komunikowania się, takich jak WhatsApp, Skype, Google Play Music, Spotify oraz odtwarzacze podcastów.

Do nowej Astry zamówić można również reflektory wykonane w technologii LED. Nowy system, złożony z 16 segmentów diodowych — po 8 z każdej strony pojazdu — automatycznie i nieustannie dostosowuje długość i rozkład wiązki świetlnej do sytuacji na drodze. W procesie tym współpracuje on z przednią kamerą Opel Eye. Gdy tylko pojazd opuści obszar zabudowany, światła drogowe włączają się automatycznie i pozostają włączone przez cały czas. Przy prędkości 80 km/h obiekty na poboczu drogi stają się widoczne dla kierowcy z odległości o 30–40 metrów większej niż w przypadku samochodu z tradycyjnymi reflektorami halogenowymi lub ksenonowymi. Daje to kierowcy około 1,5 sekundy więcej czasu na reakcję. Zniknął także problem oślepiania innych użytkowników drogi. Kiedy system wykryje światła samochodu nadjeżdżającego z naprzeciwka lub światła samochodu poprzedzającego, poszczególne diody w odpowiednich strefach są wyłączane, tak aby światło „omijało” przestrzeń wokół tych pojazdów. Pozostała część drogi i jej otoczenia nadal jest jasno oświetlona. Diody nie tylko oświetlają otoczenie pojazdu jaśniejszym światłem niż konwencjonalne reflektory, ale charakteryzują się też znacznie dłuższą żywotnością w porównaniu z żarówkami halogenowymi lub ksenonowymi. Kolejna zaleta systemu polega na wyeliminowaniu mechanicznego ruchu elementów reflektora. Poszczególne segmenty diodowe włączają się i wyłączają w zależności od sytuacji, co także przyczynia się do wydłużenia trwałości reflektorów.

Oprócz wyżej wymienionych, na pokładzie Astry V generacji znajdziemy również system rozpoznawania znaków drogowych oraz asystenta pasa ruchu z ostrzeżeniem przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu, a także monitorowaniem odległości od poprzedzającego samochodu i alarm kolizyjny z funkcją hamowania przedkolizyjnego, tempomat z ogranicznikiem prędkości, „asystenta parkowania” potrafiącego samodzielnie zaparkować samochód za naciśnięciem przycisku oraz takie powszechnie stosowane obecnie rozwiązania jak kamera cofania uruchamiana z chwilą włączenia wstecznego biegu, czy system ostrzegania o pojeździe w martwym polu wykrywający przeszkody które znajdują się poza polem widzenia kierowcy, w promieniu 3 metrów z boku i z tyłu samochodu.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane