/  / Opel Astra V – Jazda z turbiną i bezpośrednim wtryskiem

Opel Astra V – Jazda z turbiną i bezpośrednim wtryskiem

null
© Opel
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo — tak brzmi pełna nazwa nowego silnika dla Astry. To 4-cylindrowa turbodoładowana jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Rozwija do 150 KM.

Wykonana w całości z aluminium, jednostka 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo będzie dostępna w dwóch wersjach mocy: 125- lub 150-konnej. Silnik rozwija maksymalny moment obrotowy do 245 Nm już od 2000 do 3500 obr./min. Według wstępnych danych podanych przez producenta, 1.4 Turbo z funkcją Start/Stop zużywa w cyklu mieszanym od około 4,9 litra benzyny na 100 kilometrów (emisja CO2: 114 g/km).

Jak podkreśla koncern z Russelsheim, 1.4 Turbo będzie mógł z powodzeniem zastąpić nawet dwulitrowe jednostki benzynowe, oferując pod każdym względem jeszcze lepsze osiągi.

Podobnie jak w przypadku trzycylindrowca 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo – od niedawna montowanego w Corsie oraz miejskim Adamie, inżynierowie pracujący nad turbodoładowanym silnikiem 1.4 zwracali szczególną uwagę na poziom hałasu i wibracji. Konstrukcja bloku ogranicza rezonans, miska olejowa została podzielona na dwie części, zintegrowany z głowicą kolektor wydechowy generuje mniejszy hałas, odizolowano również wysokociśnieniowe wtryskiwacze, a rozrząd napędzany łańcuchem o specjalnym profilu jest osłonięty dźwiękochłonną pokrywą.



Na podkreślenie zasługuje ponadto fakt, że w konstrukcji motoru 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo sam aluminiowy blok silnika jest o około 10 kilogramów lżejszy od żeliwnego bloku obecnego silnika oplowskiego 1.4 Turbo.

Nowy Opel Astra 1.4 Turbo 125 KM kosztuje na rodzimym rynku niemieckim od 21 110 Euro, natomiast w wersji 150-konnej – od 22 560 euro.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane