/  / Opel Astra – Oto następca

NOWOŚĆ | Opel Astra – Oto następca

null
© Opel
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Astra V już oficjalnie! Kompakt Opla prezentuje się dynamicznie, ma więcej miejsca w środku, a co równie godne podkreślenia – jest nawet o 200 kg lżejszy od poprzednika.

Pod maską Astry będą montowane jednostki o pojemności nieprzekraczającej 1,6 litra i to z zupełnie nowej gamy. Rozwijają moc maksymalną od 95 do 200 KM. Oferta diesli obejmuje konstrukcje 1.6 CDTI w kilku wariantach mocy – począwszy od 95 KM, natomiast podstawowa jednostka benzynowa to 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 105 koni.

Na szczególną uwagę wśród silników Astry zasługuje zdaniem Opla jednostka 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo. Wykonany w całości z aluminium silnik zadebiutuje w wersji o mocy maksymalnie 145 KM, dostępnej w przedziale 1800-4000 obr./min. Jak zapowiada producent, omawiany motor wyróżnia się dynamiką i elastycznością oraz dobrymi osiągami przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa.

Konstrukcja silnika 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo przyczynia się też do zmniejszenia masy całego samochodu: sam aluminiowy blok jest o 10 kilogramów lżejszy od bloku obecnie stosowanej jednostki 1.4 turbo.



Astra po kuracji odchudzającej
Astra w zależności od wersji i wyposażenia będzie nawet o 200 kilogramów lżejsza od poprzedniczki. Zasadniczą rolę w zmniejszeniu masy samochodu odegrała nowa architektura pojazdu. Każdy element został sprawdzony pod kątem kompaktowej konstrukcji i lekkości materiałów.

Masę samego nadwozia obniżono o około 20% – z 357 do 280 kilogramów. Rozwiązania zastosowane w podwoziu pozwoliły na zmniejszenie masy o dalsze 50 kilogramów. W tym celu zastosowano wysoko- i ultrawytrzymałe, a jednocześnie lekkie gatunki stali, kompaktowe ramy pomocnicze oraz lżejsze konstrukcje przedniej i tylnej osi.

Końcowym efektem "kuracji odchudzającej" jest poprawa zwrotności i komfortu prowadzenia. Samochód jest bardziej dynamiczny, ma lepsze właściwości jezdne w zakrętach i zapewnia bardziej bezpośrednie wrażenia z jazdy.

Mniejsza z zewnątrz, ale większa w środku
Nowa Astra nie tylko wydaje się mniejsza od poprzedniczki, ale jest taka w istocie. Długość samochodu wynosi 4,37 metra, czyli o prawie 5 centymetrów mniej niż dotychczas. Wysokość – 1,46 metra – to natomiast mniej o 2,6 centymetra.

Mimo rozstawu osi skróconego o 2 centymetry, ilość przestrzeni wewnątrz wzrosła. Dzięki nowo zaprojektowanym fotelom pasażerowie z tyłu zyskali dodatkowe 35 milimetrów miejsca na nogi. Zwiększyła się też odległość między przednimi a tylnymi siedzeniami.

Opel zdecydował się równocześnie na ograniczenie liczby przełączników i przycisków oraz umieszczenie kolorowego ekranu dotykowego w konsoli środkowej.

System Opel OnStar
Astra jest pierwszym modelem Opla, który będzie oferowany z osobistym asystentem łączności i usług Opel OnStar od początku obecności na rynku.

Opel OnStar zapewnia użytkownikowi dostęp do szerokiej gamy usług podnoszących bezpieczeństwo i komfort. Otwarcie poduszki powietrznej powoduje wysłanie wiadomości alarmowej przez system Opel OnStar. Po otrzymaniu takiej wiadomości doradca skontaktuje się z pojazdem w celu ustalenia, czy kierowca potrzebuje pomocy. W przypadku braku odpowiedzi na miejsce zdarzenia natychmiast wysyłane zostaną służby ratunkowe.

Kierowca i pasażerowie mogą nawiązywać łączność przez OnStar całodobowo, przez 365 dni w roku. Doradca OnStar zawsze chętnie udzieli pomocy w razie awarii samochodu na drodze oraz w innych sytuacjach. Ponadto system OnStar zapewnia mobilny dostęp do internetu Wi-Fi LTE 4G.

Do systemu można podłączyć jednocześnie nawet siedem urządzeń mobilnych takich jak smartfony czy tablety.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane