/  / Debiut Opla Astra 1.6 CDTI

GENEWA 2014 | Debiut Opla Astra 1.6 CDTI

Opel|
Opel Astra IV FL
© IBRM Samar
Opel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FLOpel Astra IV FL

Mający swój debiut w Zafirze Tourer, zupełnie nowy diesel będzie źródłem napędu najpopularniejszego modelu w portfolio Opla. Jednostka 1.6 CDTI o mocy 100 kW/136 KM i 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego, jest obecnie dostępna również w popularnych nadwoziach Astry: hatchback, sedan i Sports Tourer.

Prezentacja ekonomicznej wersji tego cichego turbodiesla o mocy 81 kW/110 KM, odbędzie się podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie (6–16 marca). Tej odmianie silnika wystarcza średnio zaledwie 3,7 litra oleju napędowego na 100 kilometrów przy emisji CO2 na poziomie 97 g/km, a więc wyraźnie poniżej progu 100 gramów.

„Nasza popularna Astra i nowy cichy diesel 1.6 CDTI doskonale do siebie pasują. To idealna propozycja dla każdego, kto chciałby połączyć bardzo dobre osiągi z najwyższą kulturą pracy i niewielkim zużyciem paliwa” — mówi Michael Ableson, wiceprezes GME Engineering.

Elastyczny i cichy, zupełnie nowy diesel 1.6 CDTI: 3,9 l/100 km i 320 Nm

Opel Astra, uznany przez branżowe czasopismo auto motor und sport (nr 12/2013) za najbardziej niezawodny niemiecki samochód kompaktowy, może być wyposażony w najnowocześniejszy pokładowy system multimedialny IntelliLink. Jednostki napędowe stosowane w tym modelu reprezentują równie zaawansowany poziom techniczny. Do oferty silników wysokoprężnych w Astrze hatchback, sedan i Sports Tourer dołączyła właśnie najciekawsza jednostka tego typu: 1.6 CDTI o mocy 100 kW/136 KM. Ten najnowszej generacji, wykonany w całości z aluminium, turbodoładowany silnik w różnych wersjach, będzie stopniowo zastępował jednostki 1.7 l, wprowadzając portfolio silników wysokoprężnych Opla w nową erę.

Nowy silnik diesel Opla jest pierwszą jednostką pod maską Astry zgodną z przyszłą normą emisji spalin Euro 6, a tym samym — najbardziej ekologicznym silnikiem wysokoprężnym zbudowanym dotychczas przez firmę Opel. W swojej klasie wyróżnia się on najniższym poziomem hałasu i wibracji, co jest zasługą zoptymalizowanej konstrukcji komponentów, w tym w szczególności zastosowania układu wielokrotnego wtrysku podnoszącego efektywność procesu spalania oraz dodatkowych zabiegów poprawiających akustykę. Jak się okazało, zabiegi te przyniosły zamierzony efekt.

Jednostka rozwija 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego — o 7 procent więcej niż jej 130‑konny poprzednik o pojemności 1.7 l. Jednocześnie obniżono zużycie paliwa i emisję CO2. W tej odmianie silnik zużywa średnio wzorcowe 3,9 litra oleju napędowego na 100 kilometrów zgodnie z procedurą testu NEDC, emitując zaledwie 104 gramy CO2 na kilometr — o 8 procent mniej w porównaniu z silnikiem 1.7 l.

Turbodoładowana Astra przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,3 s (sedan: 10,1 s), a elastyczność na piątym biegu mierzona czasem potrzebnym na zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h wynosi zaledwie 9,2 s (sedan: 9,1 s; Sports Tourer: 9,9 s). Prędkość maksymalna samochodu to 200 km/h, a w przypadku sedana — nawet 205 km/h.

Astra hatchback 1.6 CDTI 100 kW/136 KM z systemem Start/Stop i sześciobiegową przekładnią manualną jest dostępna w Polsce w cenie katalogowej od 84 500 zł; ceny wersji sedan i Sports Tourer zaczynają się odpowiednio od 87 400 zł i 88 400 zł.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane