/  / Opel Antara w służbie Polskiego Czerwonego Krzyża

Opel Antara w służbie Polskiego Czerwonego Krzyża

GM|
null
© Opel
nullnullnull

Współpraca między firmą Opel a Polskim Czerwonym Krzyżem trwa. W ubiegłym roku Opel został oficjalnym partnerem Polskiego Czerwonego Krzyża podczas Światowego Dnia Pierwszej Pomocy. Dzięki zorganizowanym w salonach Opla dniom promującym bezpieczeństwo ratownicy i instruktorzy PCK przeszkolili z zakresu udzielania pierwszej pomocy tysiące osób. W ramach dalszej współpracy Grupa Ratunkowa PCK Warszawa użytkuje samochód Opel Antara.

Opel Antara w ocenie ratowników PCK to niezwykle przydatne auto, które sprawdza się w niesieniu pomocy potrzebującym. Wyposażone 163-konny silnik wysokoprężny o pojemności 2.2 l jest pomocne nawet trudnych warunkach.

Grupa Ratownictwa PCK Warszawa, powstała w 2004 roku i działa w strukturach Polskiego Czerwonego Krzyża przy Mazowieckim Oddziale Okręgowym PCK. Grupa zrzesza ratowników-wolontariuszy, którzy są przygotowani do prowadzenia kompleksowych działań ratowniczych. Grupa Ratownictwa PCK Warszawa wspiera służby wyspecjalizowane podczas akcji ratowniczych w zakresie wydobywania poszkodowanych, ewakuacji z miejsca katastrofy i opieki medycznej w polowym punkcie medycznym, prowadzi zabezpieczenia medyczne imprez masowych oraz szkolenia z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej.

„Jesteśmy zaszczyceni, że nasze auto służy Grupie Ratunkowej PCK Warszawa w niesieniu pierwszej pomocy” – powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland. „Czas reakcji w momencie nieoczekiwanego zdarzenia jest kwestią kluczową. Żeby przeszkolone służby pojawiły się na miejscu potrzebne jest ich niezwłoczne poinformowanie. Już wkrótce we wszystkich modelach Opla pojawi się system OnStar, który z pewnością przyczyni się do tego, aby wysłanie pomocy do poszkodowanych mogło odbywać się jeszcze sprawniej” – dodaje Mieczkowski.

Opel OnStar to kolejny krok w stronę zwiększenia bezpieczeństwa zarówno kierowcy jaki i pasażerów. Dzięki temu systemowi czas reakcji i kontaktu ze służbami ratowniczymi będzie jeszcze krótszy – OnStar może wzywać pomoc nawet bez udziału kierowcy. Otwarcie poduszki powietrznej powoduje automatyczne wysłanie wiadomości alarmowej. Po otrzymaniu takiej wiadomości doradca – człowiek, a nie komputer — połączy się z pojazdem w celu ustalenia, czy kierowca potrzebuje pomocy. W przypadku braku odpowiedzi na miejsce zdarzenia natychmiast wysyłane zostaną służby ratunkowe. Z doradcami OnStar pracującymi w ultranowoczesnym centrum obsługi Opel OnStar w Luton (Anglia) można kontaktować się przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, przez 365 dni w roku. Po skontaktowaniu się z centrum obsługi doradca pozostanie na linii do momentu przybycia na miejsce wypadku służb ratowniczych.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane