/  / Octavia RS 230 za prawie 120.000 PLN

CENY | Octavia RS 230 za prawie 120.000 PLN

null
© Skoda
nullnull

Liczba "230" w nazwie modelu to nie przypadek. To oznaczenie mocy maksymalnej, jaką jest w stanie wycisnąć kierowca z benzynowego silnika 2.0 TSI. Ceny Octavii RS 230 zaczynają się poniżej 120 000 złotych.

Skoda Octavia RS 230 oferowana jest na rynku w wersji nadwoziowej jako liftback lub kombi. Do standardowej stylistyki RS dołożono pakiet Black, w skład którego wchodzą: czarne listwy wokół okien, polakierowana na czarno ramka grilla, czarne obudowy lusterek zewnętrznych, a w wersji kombi – czarne relingi dachowe.

Na uwagę zasługują też takie elementy jak 19-calowe felgi ze stopów lekkich o wzorze "Xtreme", zaciski hamulcowe polakierowane na czerwono oraz dwie sportowe końcówki wydechu, w kolorze czarnym błyszczące.

Ceny Octavii RS 230 zaczynają się na polskim rynku od 119 750 złotych w przypadku liftbacka lub od 124 950 złotych – za Combi.

Czerń i czerwień
Czarne wnętrze Octavii RS 230 ozdobiono czerwonymi akcentami, a sportowe fotele RS z elektryczną regulacją zapewniają kierowcy i pasażerowi nie tylko wygodę, ale i stabilne podparcie podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Obicia siedzeń wykonano z połączenia czarnej skóry naturalnej i ekologicznej, przeszytej czerwonymi szwami.

Octavia RS 230 posiada trójramienną kierownicę wielofunkcyjną, gałkę dźwigni zmiany biegów i uchwyt dźwigni hamulca ręcznego obszyte skórą z czerwonym przeszyciem. Kolorowy wyświetlacz Maxi DOT w zestawie wskaźników o wzorze RS ma stoper do pomiaru czasu okrążeń, a na przednich progach znalazły się listwy z logo RS.  
 
"Manual" lub DSG
Pod maską pracuje dwulitrowy silnik benzynowy w technologii TSI, który zapewnia moc do 230 KM. Pierwszą "setkę" na liczniku kierowca osiąga w czasie około 6,7 sekundy (liftback), a maksymalnie może pędzić z prędkością 250 km/h. W standardzie Octavia RS 230 wyposażona jest w 6-biegową skrzynię manualną, a jako opcja figuruje dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna DSG 6-biegowa (dopłata 8 000 złotych).

Całkowita nowość w Skodzie to elektronicznie regulowana blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi. Jest to rodzaj elektronicznie regulowanego sprzęgła wielopłytkowego, które umieszczono między mechanizmem różnicowym a przednią prawą półosią napędową. Podczas ostrego pokonywania zakrętów układ przekazywać może zależnie od sytuacji nawet 100% momentu napędowego na jedno przednie koło.

Dzięki elektronicznemu sterowaniu działanie blokady – inaczej niż w przypadku blokad czysto mechanicznych – jest w pełni zintegrowane z funkcjami elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC.

Podobnie jak "zwykły" model RS, tak i 230-konna Octavia ma obniżone o 15 mm sportowe zawieszenie, a także progresywny układ kierowniczy.
  
Wyposażona na bogato
W skład wyposażenia standardowego Octavii RS 230 wchodzą takie elementy jak np. automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, czujniki parkowania przód/tył, elektronicznie sterowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień, system wyboru profilu jazdy – Performance Mode Selection (do wyboru cztery ustawienia), jak również radio Bolero z kolorowym ekranem dotykowym 6,5", Bluetooth i wejście SD/USB/Aux-In.

230-konną Octavię można też doposażyć w takie "bajery" jak np. bezkluczykowy system dostępu i włączania auta (1 500 złotych), kamera cofania (1 100 złotych), podgrzewane fotele przednie i zewnętrzne miejsca tylnej kanapy (1 400 złotych) czy nagłośnienie Canton z 10 głośnikami i cyfrowym equalizerem (1 900 złotych).

W ramach promocji – za symboliczną złotówkę – do Octavii RS 230 można kupić pakiet przeglądów serwisowych na pierwsze 4 lata lub do przebiegu 60 000 km (cena katalogowa: 2 180 złotych).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane