/  / Nowy VW Passat: Pierwsze szczegóły

Nowy VW Passat: Pierwsze szczegóły

null
© Volkswagen
nullnullnullnullnullnullnullnullnull

To będzie jedna z najważniejszych premier modelowych, planowanych na drugą połowę 2014. Podczas wystawy w Paryżu szerokiej publiczności zaprezentuje się Volkswagen Passat nowej generacji. Oto pierwsze szkice, które przedstawiają ten samochód.

Szeroka publiczność będzie miała okazję zobaczyć nowego VW Passata podczas jesiennej wystawy motoryzacyjnej w Paryżu. Ciekawa informacja jest taka, że Passat zaprezentuje się od razu w dwóch wersjach nadwoziowych: jako limuzyna oraz kombi.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, na nowego VW Passata klienci w Polsce będą mogli zacząć składać zamówienia jeszcze w tym roku kalendarzowym.

W gamie jednostek napędowych nowego Passata pojawi się dynamiczna jednostka czterocylindrowa 2.0 diesel z podwójnym doładowaniem, która generować będzie moc maksymalną sięgającą 240 KM oraz moment obrotowy rosnący aż do 500 Nm przy 1750 obr./min. Producent zapowiada, że omawiana jednostka dostępna będzie w zestawieniu tylko z nową przekładnią siedmiostopniową DSG oraz napędem na wszystkie koła 4Motion.

Do gamy nowego VW Passata dołączy ponadto m.in. wersja z napędem hybrydowym Plug-in.

W porównaniu z poprzednikiem nowy Passat jest lżejszy aż do 85 kg, co było jednym z czynników pozwalających na uzyskanie redukcji w średnim zużyciu paliwa sięgających do 20%. W konstrukcji samochodu zdecydowano się wykorzystać ultra wytrzymałą stal oraz w niektórych miejscach elementy aluminiowe.  

Nowy Passat ma minimalnie mniejsze wymiary zewnętrze nadwozia, jednak według Volkswagena nie wpłynęło to na fakt, że udało się wygospodarować więcej niż w przypadku poprzednika miejsca dla pasażerów (przede wszystkim na wysokości nóg oraz głowy), jak również na przewożony bagaż.

Kierowca będzie mógł skorzystać z takich dobrodziejstw technologii jak np. w pełni konfigurowalny monitor interaktywny TFT 12,3" (zastępuje tradycyjny zestaw wskaźników), wyświetlacz Head-Up Display oraz nową wersję systemu Park Assist, który umożliwia uruchomienie funkcji automatycznego parkowania prostopadłego przodem. Do tego dochodzi układ Trailer Assist, którego zadaniem jest ułatwienie wykonywania manewru wycofywania samochodem, który jednocześnie wyposażony jest w przyczepę.


Autor: Rafał Żaglewski
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane