/  / Nowy Volkswagen Touareg

Nowy Volkswagen Touareg

Volkswagen|
null
© Volkswagen
nullnullnullnullnullnullnullnullnull

Podczas Auto China w Pekinie, Volkswagen prezentuje jako światową premierę udoskonaloną wersję Touarega. Generację 2014 można rozpoznać po nowej stylistyce przedniej i tylnej części nadwozia oraz nowych kolorach lakieru i nowych obręczach kół.

Wszystkie wersje V6 TDI są teraz wyposażone w hamulec multikolizyjny (zapobiega kolejnym zderzeniom po wypadku), reflektory biksenonowe oraz funkcję „żeglowania”. Podczas żeglowania silnik zostaje odłączony od 8-biegowej przekładni automatycznej, aby podczas zjazdów ze wzniesienia i jazdy bez konieczności przyspieszania wykorzystać energię kinetyczną i w ten sposób obniżyć zużycie paliwa. Modyfikacje aerodynamiczne oraz nowe opony zoptymalizowane pod kątem oporów toczenia również mają wpływ na obniżenie spalania przy codziennej eksploatacji. Silniki V6 TDI Touarega zostały także dostosowane do obowiązującej w Europie od 2015 roku normy emisji spalin EU6.

Wyposażenie zewnętrzne i wyposażenie wnętrza
Przód nadwozia. Stylistyka przedniej partii nadwozia Touarega została całkowicie zmodyfikowana. Szczególnie rzucają się w oczy większe, seryjne reflektory biksenonowe. Reflektory o kształcie trapezu tworzą jedną linię z – również nową – osłoną chłodnicy. Inaczej niż u poprzednika, osłona chłodnicy ma cztery poziome, chromowane listwy, zamiast dwóch. Dwie dolne listwy są optycznie poprowadzone aż do reflektorów. Osłona chłodnicy i reflektory tworzą teraz przyciągający wzrok, szeroki pas. Górna krawędź nowego zderzaka, teraz z jeszcze wyraźniejszym poziomym podziałem, przebiega równolegle do pasa reflektorów i osłony chłodnicy. Dzięki nowym kształtom Touareg sprawia wrażenie jeszcze szerszego. Wrażenie to podkreśla dolna część zderzaka z całkowicie nowym układem poszczególnych elementów.

Tył nowego Touarega można rozpoznać po nowym zderzaku, który – podobnie jak design przodu nadwozia – podkreśla szerokość SUVa. W przypadku pakietu „Chrome&Style” także na tylnym zderzaku umieszczona jest chromowana listwa. Między końcówkami układu wydechowego znajduje się nowy dyfuzor. W zderzaku styliści umieścili także diodowe światła przeciwmgielne oraz – jak u poprzednika – światła odblaskowe. Na pokrywie bagażnika uwagę zwraca znaczek VW o nowej stylistyce oraz wyostrzona linia załamująca światło między tylnymi światłami (opcjonalnie światła diodowe).

Sportowy pakiet R-line
Pod koniec lata Volkswagen dołączy do oferty sportowe pakiety wyposażenia R-line. Pakiet R-line Exterieur obejmuje między innymi 19-calowe obręcze ze stopu metali lekkich (Salvador; opcjonalnie dalsze obręcze 19-, 20- i 21-calowe), zderzaki w stylistyce R-line (przedni nawiązujący do wersji V8 Touarega), czarne, błyszczące wloty powietrza z dodatkowymi, chromowanymi listwami, poszerzone progi, tylny dyfuzor czarny z połyskiem (także z dodatkowymi chromowanymi listwami), chromowane końcówki rur wydechowych z wersji V8 oraz charakterystyczny, sportowy tylny spojler.

Silniki i napęd na wszystkie koła
Napędzany na wszystkie koła Touareg jest oferowany z silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem (V6 i V8 TDI), silnikiem benzynowym (V6 i V8 FSI), silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem (V6 TSI) oraz jako model hybrydowy (V6 TSI + silnik elektryczny). Wszystkie silniki współpracują z 8-biegową przekładnią automatyczną. Silniki wysokoprężne oferowane w Europie - V6 TDI z katalizatorem SCR DPF i V8 TDI. W Europie klienci mają do wyboru trzy silniki TDI oraz Touarega Hybrid. Silniki TDI rozwijają moc 150 kW/204 KM, 190 kW/258 KM (teraz o 10 kW więcej) i 250 kW/340 KM. Touareg Hybrid dysponuje mocą systemową 279 kW/380 KM. Dwa V6 TDI spełniają normę emisji spalin EU6

Silniki benzynowe, napęd hybrydowy z V6 TSI i silnikiem elektrycznym. W Europie Volkswagen oferuje Touarega Hybrid z silnikiem V6 TSI (benzynowy z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem) o mocy 245 kW/333 KM i silnikiem elektrycznym 38 kW/52 KM. Jeżeli oba silniki pracują jednocześnie, rozwijają moc systemową nawet 279 kW/380 KM i maksymalny moment obrotowy 580 Nm.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane