/  / Nowy Volkswagen Golf według Auto Zeitung

Nowy Volkswagen Golf według Auto Zeitung

Samar.pl|

Tak niemiecki magazyn motoryzacyjny wyobraża sobie model Volkswagen Golf siódmej generacji, który zadebiutować ma już pod koniec przyszłego roku. Obecnie w internecie znaleźć można niezłej jakości zdjęcia szpiegowskie prezentujące zakamuflowane prototypy tego auta np. podczas wyczerpujących testów w Dolinie Śmierci (USA).

Tak właśnie  niemiecki magazyn motoryzacyjny Auto Zeitung wyobraża sobie model Volkswagen Golf siódmej generacji, który zadebiutować ma już pod koniec przyszłego roku i to prawdopodobnie równocześnie w wersji trzy- oraz pięciodrzwiowej.

Golf VII będzie autem stworzonym całkowicie od podstaw. Pojawi się tu pozwalająca na dużą gamę różnych zastosowań oraz znaczne obniżenie kosztów produkcji modularna platforma podłogowa dla aut z silnikiem umieszczonym poprzecznie (MQB). W ten sposób można będzie opracować szeroką gamę modeli o różnych typach nadwozia, silników oraz rodzajach układu napędowego (np. hybryda, auto elektryczne).

Pierwszym w koncernie Volkswagen AG autem, w którym zadebiutuje platforma MQB, będzie nowe Audi A3 . Nowy Golf pojawi się wkrótce potem.

Istotną zaletą strategii modułowej MQB jest wzajemne połączenie marek i modeli koncernu, począwszy od prac konstrukcyjnych, poprzez zakupy aż do produkcji. Oczekiwanym przez koncern Volkswagen rezultatem wprowadzenia MQB będzie w przyszłości obniżenie o około 20% kosztów wyprodukowania jednego samochodu oraz wydatków jednorazowych. Część z wygospodarowanych tą drogą oszczędności przeznaczyć będzie można np. na dobór materiałów o jeszcze wyżej jakości.

W porównaniu z poprzednikiem długość nowego Golfa wynosić ma nadal około 4,20 m, natomiast rozstaw osi zostanie zwiększony o 8 cm, a szerokość o 2 cm. Będzie to z korzyścią dla wygody pasażerów, przede wszystkim tych siedzących na tylnych siedzeniach; również bagażnik ma być o kilka litrów większy.

Ciekawostką może tu być fakt, że Volkswagen Golf nowej generacji ma być od poprzednika o około 2 cm niższy.

Od strony stylistycznej w przypadku Golfa VII mówi się o zmianach, które mają charakter ewolucyjny: jest to wprawdzie zupełnie nowa konstrukcja, jednak nie ma wątpliwości, że nadal mamy do czynienia z Golfem. Atutem kabiny pasażerskiej ma być również wysoka jakość wykonania, jeszcze bardziej zauważalny komfort akustyczny oraz stworzenie układu przyrządów bardziej zgrupowanych wokół kierowcy. Wśród priorytetów było zapewnienie jeszcze lepszej i prostszej obsługi wraz z komputerem pokładowym, który dzięki nowej grafice stał się bardziej czytelny.

Ważnym elementem gamy nowego Golfa ma być dostępność szerokiej palety oferowanych za dopłatą rozwiązań wspierających pracę kierowcy, takich jak np. sprawnie działający układ rozpoznawania znaków drogowych (w tym ograniczenia prędkości), asystent świateł drogowych oraz system monitorujący zmęczenie kierowcy.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane