/  / Nowy SUV Mercedesa na sportowo

Nowy SUV Mercedesa na sportowo

null
© Mercedes
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Mercedes GLE Coupe. Tak nazywa się nowy model marki ze Stuttgartu, w którym starano się połączyć cechy typowe dla SUV-a oraz elementy coupe. Czy eksperyment się powiódł?

Wraz z Mercedesem GLE Coupe na horyzoncie pojawia się groźny konkurent rynkowy dla BMW X6. O tym, że jest to segment obiecujący, świadczyć może popularność samego X6 wśród kupujących oraz to, że reprezentant marki BMW już doczekał się modelu drugiej generacji.

Nowego Mercedesa można uznać za sportową wersję Klasy M a'la coupe. Pod względem technologicznym samochód bliski jest Klasie E. Wskazuje na to nawet sama nazwa modelu, którą dobrano zgodnie z ogłoszonym niedawno uproszczonym systemem nazewnictwa w Mercedesie (PATRZ TUTAJ).

Od 258 do nawet 367 koni. Na razie
W początkowym okresie Mercedes GLE Coupe wabić będzie klientów trzema wersjami silnikowymi do wyboru: jako wysokoprężny GLE 350 d (258 KM; 620 Nm), benzynowy GLE 400 (333 KM; 480 Nm) lub w wersji GLE 450 AMG (patrz niżej). Siła napędowa przekazywana jest standardowo na wszystkie koła za pomocą 9-biegowej skrzyni automatycznej 9G-Tronic.

W wersji GLE 350 d oraz GLE 400 moment obrotowy rozdzielany jest między osiami w stosunku 50:50.

Co ciekawe, producent ze Stuttgartu zapowiada odmianę GLE 450 AMG Coupe. W tym akurat modelu – stworzonym z myślą o podkreśleniu sportowych walorów i większej zwinności w zakrętach – moment obrotowy trafia na poszczególne osie w proporcji 40:60.


Pierwszy model serii AMG Sports
Wspominany wariant GLE 450 AMG – jako pierwszy z rodziny AMG Sports – oferuje pod maską silnik benzynowy V6 biturbo, generujący moc do 367 koni mechanicznych przy 5500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 520 Nm, w przedziale 1400-4000 obr./min.

Topowa (na chwilę obecną) wersja Mercedesa GLE Coupe oferuje dodatkowo pakiet optyczny AMG z agresywniej stylizowanymi zderzakami, spojlerem tylnej klapy i 21-calowymi obręczami z pięcioma podwójnymi ramionami oraz ogumieniem 275/45 R 21 z przodu i 315/40 R 21 z tyłu. Za dopłatą oferowane są większe felgi z obręczami w rozmiarze 285/40 R 22 (przód) i 325/35 R 22 (tył).

Seryjne wyposażenie auta obejmuje pneumatyczne zawieszenie Airmatic z aktywnym tłumieniem ADS Plus i funkcją zmniejszania prześwitu przy wyższych prędkościach.

Według informacji pochodzących z prasy niemieckiej, pierwsi klienci będą mogli składać zamówienia na Mercedesa GLE Coupe od marca 2015.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane