/  / Nowy Superb – sukces murowany?

Nowy Superb – sukces murowany?

null
© Skoda
nullnull

Nowa Skoda Superb – stworzona z wykorzystaniem platformy MQB – już niedługo ujrzy światło dzienne. Czesi wiele obiecują sobie po tej premierze. Liczą, że nowy Superb pomiesza szyki innym graczom w segmencie klasy średniej. I nie tylko w niej...

Pod koniec ubiegłego roku grupa zaproszonych dziennikarzy udała się do Portugalii na jazdy testowe przedprodukcyjnymi jeszcze egzemplarzami modelu Skoda Superb nowej generacji. Samochody były skrzętnie ukryte przed wzrokiem ciekawskich pod warstwą kamuflażu. Na szczęście marka z Mlady Boleslav opublikowała jednocześnie szkice nowego Superba. Dają one dość dobre pojęcie o tym, jak prezentować się będzie linia nadwozia tego samochodu.

Nowy Superb – jako jedna z gwiazd marcowej wystawy Genewa 2015 – wyróżniać się będzie bardziej sportową niż w przypadku poprzednika stylistyką. Przód samochodu wyraźnie nawiązuje do rozwiązań, jakie czeska marka wykorzystała przy stworzeniu koncepcyjnego modelu VisionC. Projektantom zależało na tym, aby sylwetka limuzyny wraz z linią dachu delikatnie opadającą ku tyłowi sprawiała wrażenie, jak gdyby była wykonana z jednego bloku materiału.

Do tego dochodzą wąskie klosze reflektorów oraz wyraźnie poprowadzona linia przetłoczenia, biegnąca na całej długości po bokach karoserii.

Jeszcze więcej miejsca w środku
Nowa Skoda Superb – mierząca około 4,86 m długości – oferuje bagażnik o pojemności wynoszącej od 625 do nawet 1760 litrów. Do tego dochodzi wyróżniające się wysoką jakością wnętrze kabiny pasażerskiej. Jeśli można to sobie teraz wyobrazić, to w środku samochodu jest do dyspozycji pasażerów jeszcze więcej miejsca na wysokości nóg niż u poprzednika, który akurat pod tym względem i tak należał już do zdecydowanych liderów w segmencie.

Komfort przestrzenny nowego Superba to w dużej mierze zasługa rozstawu osi, który po zmianach wynosi teraz aż 2,84 m. Co ciekawe, w nowej limuzynie Skody przewidziano nawet specjalny przycisk, po którego włączeniu pasażer ulokowany z tyłu może przesunąć fotel osoby siedzącej obok kierowcy.

Dziennikarze, którzy mieli okazję poznać bliżej nowego Superba jeszcze przed jego oficjalną genewską premierą, wskazują ponadto na dostępność adaptacyjnego zawieszenia (opcja), nowych systemów informacyjno-rozrywkowych oraz na liczne możliwości podłączeniowe z urządzeniami przenośnymi, które nawet osobom siedzącym na tylnych siedzeniach pozwalają na obsługę poszczególnych funkcji pokładowych.

Dobre silniki, ale bez specjalnych szaleństw
Paletę silnikową stanowić będą w początkowym okresie trzy diesle, rozwijające moc maksymalnie 120, 150 oraz 190 koni. W gamie jednostek benzynowych do nowego Superba zrezygnowano ponoć z silnika 6-cylindrowego. Zamiast niego klienci będą mogli wybrać 4-cylindrowce z doładowaniem, generujące moc od 125 do 280 KM.

W nieco późniejszym okresie do oferty dołączy ponadto m.in. wersja hybrydowa typu plug-in.

Sprawdzony patent
Nowa Skoda Superb jako limuzyna wjedzie do salonów sprzedaży w połowie bieżącego roku, natomiast premiera jeszcze bardziej funkcjonalnej odmiany kombi szykuje się niedługo potem. Mimo wprowadzonych zmian Czesi pozostali wierni koncepcji, na bazie której powstał poprzednik – czyli połączenie przystępnej ceny z wyjątkową przestronnością wnętrza i przemyślanymi rozwiązaniami przydatnymi w codziennej eksploatacji (ale z pominięciem tych nowinek technicznych, bez których przeciętny klient Skody będzie mógł się łatwo obyć).

Przypomnijmy, że Skoda jest obecnie na fali. W roku ubiegłym sprzedaż producenta znad Wełtawy przekroczyła po raz pierwszy w historii poziom miliona egzemplarzy. Marka Skoda – wraz z Superbem oraz Fabią nowej generacji "w składzie" – ma szansę utrzymać wysoką formę również i w latach kolejnych.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane