/  / Nowy silnik w nowym Hyundaiu i30

Nowy silnik w nowym Hyundaiu i30

null
© Hyundai
nullnullnullnullnullnullnullnullnull

Kompakt koreańskiej marki, który ujrzy światło dzienne na wystawie Paryż 2016, jest pierwszym modelem Hyundai/Kia, w którym debiutuje jednostka benzynowa 1.4 T-GDI.

Informacji na temat wspomnianego silnika 140-konnego nie ujawniono jak na razie zbyt dużo. Producent podaje jednak, że czterocylindrowiec o pojemności 1353 cm3 z turbodoładowaniem jest znacznie lżejszy od poprzednika (Gamma 1.4). Masa podstawowa modułu została zmniejszona o 14 kg i to mimo lepszej efektywności i mocy, która wynosi 140 koni przy 6000 obr./min. Moment obrotowy rośnie maksymalnie do poziomu 242 Nm, dostępnego już od 1500/min.

Nowy silnik zawiera wysokociśnieniową turbinę wbudowaną w kolektorze wydechowym, aby zwiększyć jego efektywność działania. Dzięki zmienionemu położeniu i nowej konstrukcji turbosprężarki poprawie uległ czas reakcji przepustnicy i moment obrotowy w niskim zakresie obrotów. Benzyna jest teraz wtryskiwana bezpośrednio do cylindra, co przyśpiesza spalanie z korzyścią dla mocy i zużycia paliwa.



Motor 1.4 T-GDI występuje do wyboru z manualną skrzynią biegów 6MT lub automatyczną przekładnią 7DCT.

ZOBACZ TEŻ:
Nowy Hyundai i30 zaprezentowany
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane