/  / Nowy SEAT Ibiza – Miłość od pierwszego wejrzenia?

Nowy SEAT Ibiza – Miłość od pierwszego wejrzenia?

null
© SEAT
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Oto Ibiza piątej generacji. Na podstawie oficjalnych zdjęć możemy zaryzykować stwierdzenie, że styliści hiszpańskiej marki wykonali kawał dobrej roboty.

Marka z Martorell chwali się, że to najlepsza Ibiza w historii. Zapewne tak jest. My zaryzykujemy natomiast stwierdzenie, że Ibiza piątej generacji należy do najładniejszych modeli reprezentujących segment B. Hiszpańscy styliści umiejętnie rozwinęli design poprzedniczki i okrasili ją motywami, które mogą nasuwać skojarzenia z Leonem oraz Ateką.

Ibiza numer 5 jest zarazem w całym koncernie pierwszym modelem, zbudowanym w oparciu o nową platformę. Platformę, która w nomenklaturze grupy nosi oznaczenie A0 MQB. Dla marki spod Barcelony to na pewno niemałe wyróżnienie.

W porównaniu z poprzednią wersją Ibizy nowy model jest aż o 87 mm szerszy, a do tego o 2 mm krótszy i o 1 mm niższy. Dzięki tym modyfikacjom – jak również dzięki sprytnym zabiegom stylistycznym – auto z Półwyspu Iberyjskiego sprawia wrażenie dużo pewniej stojącego na kołach.

Cztery wersje do wyboru
W gamie nowej Ibizy klienci będą mogli wybrać dla siebie coś odpowiedniego z czterech wersji wyposażenia. To kolejno poziomy Reference, Style oraz FR i XCellence. I to właśnie wersja FR wyróżnia się specjalnymi elementami ukierunkowani na dynamikę – jak m.in. tylny dyfuzor, unikalny przedni zderzak czy sportowe zawieszenie i możliwość wyboru profilu jazdy SEAT Drive Profile.



Gamę jednostek napędowych otwiera trzycylindrowy benzyniak 1.0 TSI, który w zależności od wersji rozwija maksymalnie 95 lub 115 KM. Pod koniec bieżącego roku pojawi się nowość w postaci 150-konnego silnika 1.5 TSI z czterema cylindrami. Natomiast po stronie diesli klienci znajdą konstrukcję 1.6 TDI w wersji 80, 95 lub 115-konnej. A dzięki zastosowaniu platformy A0 MQB udało się nawet stworzyć odmianę Ibizy z możliwością zasilania CNG (90 KM).

Do współpracy z silnikami przewidziano przekładnie ręczne 5- lub 6-biegowe. Pierwsze dostępne są w wersjach rozwijających 95 koni i mniej, drugie zaś w mocniejszych odmianach. Ponadto w ofercie znajdzie się konfiguracja z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG.

SEAT Ibiza piątej generacji oficjalnie zaprezentuje się przed szeroką publicznością podczas wystawy Genewa 2017. Sprzedaż ruszyć ma natomiast w okolicach czerwca. Co ciekawe, w drugiej połowie bieżącego roku Hiszpanie zaserwują nam jeszcze jedną premierę. A będzie to samochód o nazwie Arona – reprezentujący jakże obiecujący segment miejskich SUV-ów.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane