/  / Nowy Qashqai i krótko o dynamice

Nowy Qashqai i krótko o dynamice

Nissan|
null
© Nissan
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Spodziewany na rynku już zimą Qashqai II jest pierwszym modelem zbudowanym na nowej platformie CMF (Common Module Family) sojuszu Renault-Nissan, charakteryzującej się wyjątkową efektywnością konstrukcyjną.

Smukłe nadwozie Qashqaia kryje nową modułową platformę dostosowaną specjalnie do potrzeb crossovera drugiej generacji. Wysoce zaawansowana konstrukcja zaprojektowana w ramach sojuszu Nissana z Renault jest jedną z najbardziej uniwersalnych pod względem możliwości adaptacji, dzięki czemu można ją idealnie dopasować do specyfiki danego modelu oraz wymagań klientów.
 
Nadwozie nowego Nissana jest w głównej mierze dziełem europejskich projektantów i inżynierów. Jak zapewnia producent, nowy model crossovera doskonale sprawdzi się zatem na europejskich drogach, gwarantując komfort jazdy i właściwości jezdne na poziomie pod każdym względem spełniającym oczekiwania klientów.
 
W przednim zawieszeniu Nissana zastosowano kolumny MacPhersona. Jeśli chodzi o zawieszenie tylne, wersje z napędem na jedną oś są wyposażone w zaawansowaną belkę skrętną, natomiast te z napędem All-Mode 4x4-i mają z tyłu układ wielowahaczowy.

Zawieszenie modelu Qashqai opracowano w Europie zgodnie z upodobaniami klientów tego regionu w zakresie komfortu i dynamicznej jazdy.

Nowy Nissan Qashqai wyceniony!

Podobnie jak cały samochód, również podwozie nowego modelu to zbiór innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych, których zadaniem jest ułatwienie codziennej eksploatacji oraz zwiększenie wygody i przyjemności z jazdy.



Amortyzatory o podwójnych tłokach
Zapewnienie wysokiego komfortu jazdy z niską prędkością oraz zdolności pokonywania nierównej nawierzchni wymusza zwykle kompromis w charakterystyce zawieszenia. Nie dotyczy to jednak nowego Nissana Qashqai. Druga generacja modelu została wyposażona w zaawansowane amortyzatory o podwójnych tłokach, które skutecznie tłumią nierówności w obu tych skrajnych przypadkach.

System dwukanałowy składa się z tradycyjnego kanału odpowiedzialnego za tłumienie wstrząsów na złej nawierzchni oraz dodatkowego kanału tłumiącego drgania o wysokiej częstotliwości, typowe dla gładszych nawierzchni.

Dzięki temu samochód prowadzi się płynnie i komfortowo niezależnie od stanu drogi.
 
Nowa generacja wspomagania układu kierowniczego
W trakcie prac projektowych przeanalizowano pod kątem możliwych udoskonaleń wszystkie elementy, od których zależy dynamiczna charakterystyka pojazdu. Całkowicie przeprojektowano na przykład układ kierowniczy, wprowadzając nowe elektroniczne wspomaganie we wszystkich wersjach.

Układ otrzymał nową logikę sterowania, zapewniającą bardziej naturalne wrażenia z jazdy. Efekt ten osiągnięto m.in. poprzez zmniejszenie przełożenia przekładni kierowniczej o 5%, dzięki czemu jej charakterystyka stała się bardziej bezpośrednia.

Opracowanie bardzo dobrego układu kierowniczego nie ogranicza się oczywiście do modyfikacji zestrojenia mechanizmu wspomagania. Lepsze wrażenia z jazdy oraz poprawę stabilności w jeździe na wprost uzyskano również poprzez zwiększenie kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.

Dzięki temu zabiegowi przednie koła mają większy moment stabilizacyjny, co łatwo wyczuć na kierownicy.
 
Twoja kierownica, Twoje zasady
Nissan doskonale zdaje sobie sprawę, że różni kierowcy mają różne upodobania co do charakterystyki układu kierowniczego. Jedni lubią, gdy obracanie kierownicą wymaga minimalnego wysiłku, inni zaś cenią większy opór, typowy dla samochodów sportowych. Starając się zaspokoić odmienne gusta, koncern opracował dwa tryby pracy układu kierowniczego.

Kierowca może wybrać jeden z nich, w zależności od preferencji. W trybie "normalnym" kierownica obraca się lekko, co doskonale sprawdza się w mieście, przy manewrowaniu z niską prędkością oraz w trakcie spokojnej jazdy. Z kolei trybie "sportowym" elektroniczne wspomaganie działa bardziej bezpośrednio, a skręcenie kierownicy wymaga większego wysiłku.
 
Napęd All-Mode 4x4-i oraz system aktywnej kontroli zawieszenia
Kierowcy decydujący się na układ napędowy All-Mode 4x4-i otrzymują jeden z najbardziej zaawansowanych napędów na cztery koła na rynku, zaprojektowany pod kątem zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa i doskonałych właściwości trakcyjnych w każdych warunkach.
 
System aktywnej kontroli zawieszenia zarówno przy napędzie na jedną, jak i na obie osie pozwala na jeszcze bardziej dynamiczną jazdę dzięki współdziałaniu kilku elementów.
 
Kontrola ruchów nadwozia monitoruje nawierzchnię, wykrywając nierówności, które mogłyby zakłócić stabilność nadwozia i delikatnym hamowaniem kompensuje ewentualne przechyły.
 
Aktywne hamowanie silnikiem pomaga zapanować nad mocą i sterowalnością przekładni Xtronic poprzez hamowanie silnikiem przy pokonywaniu zakrętów. Zalety tego systemu to lepsze panowanie nad pojazdem w trakcie hamowania, mniej intensywne wykorzystywanie hamulców w trakcie pokonywania zakrętów oraz skuteczniejsze zatrzymywanie pojazdu.
 
Aktywna kontrola toru jazdy monitoruje zachowanie i tor jazdy samochodu. Delikatne hamowanie kół daje podobny efekt, jak ograniczony poślizg mechanizmu różnicowego, zapewniając optymalną przyczepność i ograniczając podsterowność. Inteligentny system pracuje w sposób niezauważalny dla kierowcy stale rozdzielając moment obrotowy w taki sposób, aby zapewnić maksymalną zwrotność i bezpieczeństwo jazdy.
 
System wspomagania ruszania pod górę
Ruszanie na wzniesieniu przestało być źródłem stresu dzięki nowemu systemowi opracowanemu specjalnie do nowego Qashqaia. Układ wspomagania ruszania pod górę współpracuje z ESP, zapewniając pewny i płynny start.

W samochodzie stojącym na pochyłej drodze hamulce wszystkich czterech kół działają jeszcze przez około 2-3 sekundy po zdjęciu stopy z pedału. Zwolnienie hamulców następuje dopiero z chwilą przekazania napędu na koła.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane