/  / Nowy Peugeot 3008 na pierwszych zdjęciach

Nowy Peugeot 3008 na pierwszych zdjęciach

null
© Peugeot
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

"Stare" Peugeot 3008 stanowiło próbę połączenia elementów SUV-a oraz minivana. Nie wszystkim taka krzyżówka się podobała. Za to nowe 3008 ma zdecydowanie bardziej stylową sylwetkę.

Peugeot 3008 nowej generacji zaprezentuje się szerokiej publiczności podczas jesiennej wystawy motoryzacyjnej w Paryżu. Już dziś jednak francuska firma zaprezentowała pierwsze zdjęcia tego modelu.

Nowy Peugeot 3008 powstał na płycie podłogowej EMP2. To ta sama, którą wykorzystano wcześniej przy projektowaniu np. "308". Crossover znad Sekwany mierzy na długość 4447 mm przy rozstawie osi, który ma 2675 mm. Do tego dorzuca 520-litrowy bagażnik (liczone do półki bagażnika według VDA). Kufer maksymalnie da się powiększyć do 1580 litrów.

Producent chwali się, że w porównaniu z poprzednikiem nowy model jest średnio o około 100 kilogramów lżejszy.

Kokpit w nowym stylu

Peugeot 3008 jest pierwszym modelem marki, do którego "wstawiono" nowy projekt deski rozdzielczej i-Cockpit. Wyróżnia się on m.in. jeszcze mniejszą kierownicą, która jest spłaszczona z góry i z dołu, a także ekranem wyświetlaczy 12.3", na którym kierowca może oglądać informacje dobrane pod kątem swoich własnych preferencji. Całość podano zaś w atrakcyjnej dla oka formie graficznej.

W kokpicie ograniczono do minimum ilość przełączników. Ale np. ustawienia klimatyzacji można zmieniać nie tylko za pomocą 8-calowego ekranu dotykowego na konsoli środkowej, lecz także jednym z przycisków, które niczym klawisze fortepianu umiejscowiono z prawej strony od kierownicy.

Wśród dostępnych opcji dla Peugeot 3008 pojawi się m.in. automatycznie otwierającą się klapa bagażnika, fotele przednie z funkcją masażu (mają do pięciu różnych programów), widok z kamer 360 stopni czy system audio zaprojektowany przez firmę Focal (w tym 10 głośników).



W gamie jednostek napędowych znajdziemy benzyniaki 1.2 PureTech 130 lub 1.6 THP 165, zaś po stronie diesli francuska marka zaserwuje klientom konstrukcje BlueHDI: 1.6 o mocy 100/120 koni, a także 2.0 150/180 KM.

Trakcję poprawia system Advanced Grip Control. Można wybrać ustawienie: normalne; śnieg; błoto; piasek; ESP wyłączone.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane