/  / Nowy Passat Alltrack w Genewie

Nowy Passat Alltrack w Genewie

null
© Volkswagen
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Również i Volkswagen Passat nowej generacji chce sprawdzić się poza asfaltowymi drogami. Podczas wystawy w Genewie zobaczymy uterenowioną wersję Passat Alltrack z seryjnym napędem na cztery koła.

Do jazdy w gorszych warunkach drogowych nowy Passat Alltrack dysponuje takimi atutami jak m.in. prześwit zwiększony o 27,5 mm, zmodyfikowane zawieszenie i oferowany seryjnie napęd na cztery koła 4Motion. Kierowcy przyda się też dodatkowy tryb jazdy Offroad, dzięki któremu auto lepiej dostosowuje się do wymagań jazdy terenowej (np. poprzez zmianę charakterystyki pracy ABS-u).

Klienci będą mogli wybierać spośród pięciu wersji silnikowych: dwóch benzynowych TSI (moc 150 lub 220 KM), a także trzech turbodiesli TDI, które rozwijają 150 koni, poprzez 190, aż do 240 KM. Standardem jest układ Start-Stop oraz system odzyskiwania energii hamowania.

150-konne silniki TSI i TDI oferuje się z 6-biegową skrzynią mechaniczną. Natomiast wszystkie mocniejsze jednostki napędowe są seryjnie łączone z dwusprzęgłową przekładnią 6-biegową DSG.

Jak wspomniano na wstępie, nowy Passat Alltrack ujrzy światło dzienne podczas targów Genewa 2015, które ruszają na początku marca. Samochód wejdzie natomiast do sprzedaży pod koniec września.

Gdy przednie koła zaczną się ślizgać
Główny element układu napędowego 4Motion dla Passata Alltrack stanowi sprzęgło typu Haldex piątej generacji. W zwykłych warunkach napęd trafia jedynie na przednią oś. Jeśli jednak pojawi się niebezpieczeństwo utraty przyczepności, wówczas szybko i płynnie następuje dołączenie napędu tylnej osi.

Sprzęgło Haldex pełni funkcję wzdłużnego mechanizmu różnicowego, rolę poprzecznych blokad dla wszystkich kół spełnia natomiast elektroniczny mechanizm różnicowy (EDS), będący elementem elektronicznego układu stabilizacji. Sprawia on, że w razie utraty przyczepności przez którekolwiek z kół siła napędowa jest kierowana do koła znajdujące się po przeciwległej stronie.

Passat Alltrack w topowej wersji benzynowej oraz dieslowskiej ma dodatkowo system XDS+ (we wszystkich pozostałych odmianach jako opcja). Podczas szybkiej jazdy w zakrętach XDS+ przyhamowuje koła znajdujące się po wewnętrznej stronie zakrętu, stabilizując w ten sposób pojazd.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane