/  / Nowy Nissan Pulsar premierowo

Nowy Nissan Pulsar premierowo

null
© Nissan
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Tak właśnie prezentuje się nowy Nissan klasy kompaktowej, czyli Pulsar. Konkurent rynkowy dla takich modeli jak Volkswagen Golf czy Ford Focus wejdzie do sprzedaży jesienią.

Pulsar ma za zadanie ustanowić na nowo silne więzi Nissana z segmentem C, który jest drugim pod względem wielkości segmentem rynku samochodów osobowych w Europie. Przednia część samochodu, który mierzy 4385 mm długości, nasuwa skojarzenia z nowym Qashqaiem oraz X-Trailem. Najwidoczniej japońska firma uznała, że taka stylistyka nadwozia przypadła do gustu klientom i wartą ją zastosować nie tylko w autach typu SUV.

Dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2700 mm oraz przemyślanej konstrukcji, Pulsar oferuje według producenta wyraźnie więcej miejsca na nogi oraz na wysokości ramion z tyłu w porównaniu z konkurencyjnymi modelami. 692 mm na poziomie kolan z tyłu to nawet więcej niż w przypadku niejednego przedstawiciela segmentu D.

Nowego Nissana będzie można wyposażyć w takie dobrodziejstwa technologii jak np. diodowe reflektory. Reflektory tego typu, po raz pierwszy zastosowane przez Nissana w modelach Qashqai i X-Trail, dają mocne, białe światło, a przy tym zużywają o 50% mniej energii w porównaniu z tradycyjnymi żarówkami.

Pulsar będzie również wyposażony w system NissanConnect drugiej generacji z licznymi innowacyjnymi funkcjami, takimi jak integracja ze smartfonem czy usługa Send-to-Car Google.



Nad bezpieczeństwem pasażerów czuwać będzie np. układ kamer 360 stopni, system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz monitorowanie pojazdów poruszających się w martwym polu.

W gamie jednostek napędowych dostępne będą silniki wyposażone w turbodoładowanie. Będzie to benzynowy 1.2 DIG-T o mocy 115 KM oraz diesel 1.5 dCi, który generuje 110 KM i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na początku roku przyszłego do oferty dołączy mocniejszy, 190-konny turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności skokowej 1,6 litra.

Nissan będzie oferowany do wyboru z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach oraz z przekładnią automatyczną Xtronic, pracującą płynnie i delikatnie przy niskich obrotach, ale jednocześnie bardziej bezpośrednio reagującą na zdecydowane wciśnięcie pedału przyspieszenia.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane