/  / Nowy Nissan Micra – Ale zmiana!

Nowy Nissan Micra – Ale zmiana!

Nissan Micra - 2016
© Nissan
Nissan Micra - 2016Nissan Micra - 2016Nissan Micra - 2016Nissan Micra - 2016Nissan Micra - 2016Nissan Micra - 2016Nissan Micra - 2016Nissan Micra - 2016Nissan Micra - 2016Nissan Micra - 2016Nissan Micra - 2016Nissan Micra - 2016Nissan Micra - 2016Nissan Micra - 2016Nissan Micra - 2016Nissan Micra - 2016Nissan Micra - 2016Nissan Micra - 2016Nissan Micra - 2016Nissan Micra - 2016Nissan Micra - 2016Nissan Micra - 2016Nissan Micra - 2016Nissan Micra - 2016Nissan Micra - 2016Nissan Micra - 2016Nissan Micra - 2016Nissan Micra - 2016

Piąta generacja Micry zmieniła się nie do poznania. Zamiast nijakiego auta miejskiego mamy teraz samochód znacznie większy i bardziej sportowo zaprojektowany. No i z większą paletą wersji do personalizacji.

Nissan Micra numer 5 został zaprojektowany odważnie i z polotem. Auto zdobi charakterystyczny dla marki układ wlotu powietrza z motywem litery "V", od której rozchodzą się ostre linie biegnące aż ku tyłowi nadwozia. Do tego mamy klosze świateł w kształcie a'la bumerang, a także dach sprawiający wrażenie unoszącego się nad nadwoziem.

Na uwagę zasługują także klamki tylnych drzwi ukryte w słupkach C oraz wydłużona linia dachu ze spojlerem, który poprawia nie tylko estetykę, ale i własności aerodynamiczne samochodu.

Ze sportowym wyglądem karoserii harmonizuje 10 intensywnych kolorów nadwozia – w tym pomarańczowy Energy Orange. Opcje personalizacji nadwozia i wnętrza pozwalają na skonfigurowanie łącznie aż 125 różnych wariantów Micry do wyboru.

Poszerzone nadwozie i wydłużony rozstaw osi sprawiają, że ilość miejsca w kabinie należy do największych w tej klasie pojazdów. Wiele uwagi poświęcono komfortowi kierowcy. Niżej umieszczony fotel daje poczucie lepszego panowania nad pojazdem i zapewnia więcej przestrzeni rosłym pasażerom.

Technologiczne bajery
Micra V jest pierwszym Nissanem w segmencie B z tak bogatym zestawem funkcji podnoszących bezpieczeństwo, dostępnych we wszystkich wersjach wyposażenia. Mamy tu system kamer 360° oraz funkcję zapobiegania niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Samochód może być również "uzbrojony" w technologię hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych oraz funkcje rozpoznawania znaków drogowych i ostrzegania o obiekcie znajdującym się w martwym polu lusterek.



Ciekawym elementem wyposażenia Micry jest system nagłośnienia Bose Personal, który obejmuje dwa głośniki wbudowane w zagłówek fotela kierowcy. Do tego dochodzi jeszcze 7-calowy wyświetlacz centralny, za którego pośrednictwem użytkownik obsługuje audio, nawigację, telefon komórkowy, pobrane aplikacje oraz moduł sterowania głosem Siri współpracujący z interfejsem Apple CarPlay.

Na rynku od wiosny 2017
Wiele uwagi poświęcono wyciszeniu kabiny. Hałas z drogi i szum wywoływany pędem powietrza stały się mniej dokuczliwe dzięki lepszej izolacji akustycznej oraz optymalizacji własności aerodynamicznych pojazdu (między innymi poprzez zastosowanie specjalnych paneli pod podwoziem). Co ciekawe, Micra charakteryzuje się współczynnikiem oporu powietrza na poziomie zaledwie 0,29.

"Japończyk" wchodzi na rynek z trzycylindrowym silnikiem benzynowym turbo 0.9 oraz z półtoralitrowym dieslem; obydwie jednostki rozwijają moc maksymalnie 90 koni. Wkrótce dołączy do nich jeszcze 73-konny benzynowiec o pojemności 1 litra.

Nowa Micra prezentuje się premierowo podczas rozpoczynających się właśnie targów w Paryżu. Sprzedaż na rynku europejskim ruszy natomiast w marcu 2017.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane