/  / Nowy Nissan LEAF przybywa do Genewy

Nowy Nissan LEAF przybywa do Genewy

Nissan|
null
© Nissan
nullnullnull

Skumulowana sprzedaż modelu LEAF na świecie przekroczyła niedawno 50 000 sztuk. Nissan nie spoczywa jednak na laurach: auto zostało poddane istotnym modyfikacjom, w tym udało się zwiększyć do 199 km jego zasięg i skrócić o połowę czas ładownia.

Debiutujący w Genewie LEAF będzie produkowany w brytyjskim zakładzie Nissana w Sunderland. Ten wytwarzany w Europie samochód został na nowo zaprojektowany z myślą o europejskich klientach i z tego powodu wprowadzono w nim ponad 100 ulepszeń, a wiele z nich stanowi rezultat bezpośrednich opinii otrzymywanych od lojalnych nabywców.

Jak podkreśla koncern, wszystko to podnosi wartość samochodu i sprawia, że pojazdy elektryczne będą cieszyły się coraz większym powodzeniem.

Rzeczywisty zasięg nowego Nissana LEAF uległ poprawie dzięki jedynie wizualnej zmianie, jaką jest delikatne przemodelowanie wlotu powietrza z przodu, co pomogło zmniejszyć współczynnik oporu powietrza Cd z już imponującej wartości 0,29 do 0,28.

Potwierdzony zasięg Nissana LEAF wynosi 199 km (według Nowego europejskiego cyklu jezdnego, NEDC), co oznacza wzrost z wartości 175 km, jaką udało się osiągnąć w poprzednim modelu.

Dzięki przeniesieniu ładowarki z tylnej części Nissana LEAF pod pokrywę silnika możliwe było zwiększenie przestrzeni bagażowej aż o 40 litrów, czyli o tyle, ile zajmuje typowa walizka, jaką można zabrać do samolotu jako bagaż podręczny.

Całkowita pojemność bagażnika wzrosła do 370 litrów.

Sprawdź polskie nowości Nissana na rok 2013

Kolejną innowacją Nissana ułatwiającą codzienną eksploatację jest przemieszczenie zacisków służących do ładowania do przedniej części samochodu. Dzięki zastosowaniu nowej ruchomej lampy LED kierowcy nie muszą już polegać tylko na oświetleniu ulicznym, kiedy po zmroku podłączają samochód do źródła zasilania.

Poprawione zostały także funkcjonalność i bezpieczeństwo zacisków do ładowania, a w ich mechanizmie rozłączania zastosowano teraz przełącznik elektryczny.

Ponadto, kabel służący do ładowania jest wyposażony w elektromechaniczny system blokowania, który pozwala uniknąć konieczności jego ręcznego blokowania w pojeździe.

Kolejnym ułatwieniem jest inteligentny kluczyk służący także do otwierania zacisków ładowania i blokady kabla.

Te istotne udoskonalenia zostały wprowadzone w ramach znaczącego poszerzenia oferty i zaadoptowania trzech popularnych wersji wyposażenia Visia, Acenta i Tekna do modelu LEAF, tak aby jeszcze zwiększyć jego atrakcyjność.

Wersja Visia daje możliwość zakupu samochodu w niższej cenie, natomiast wersja Tekna oferuje jeszcze więcej elementów w wyposażeniu standardowym niż pierwotny model.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane