/  / Nowy Nissan Juke w Genewie

Nowy Nissan Juke w Genewie

NISSAN|
null
© Nissan
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Odważna stylistyka zawsze odróżniała Nissana Juke od rywali, oferując mieszankę typowej dla crossoverów muskularności ze sportowymi akcentami. Zmodernizowany Nissan Juke to jedna z premier wystawy Genewa 2014.

Przeprojektowane klosze górnych reflektorów kryją teraz diodowe światła do jazdy dziennej o dwustopniowej intensywności, natomiast w reflektorach głównych zastosowano zapewniające lepszą widoczność żarówki ksenonowe oraz nowe klosze. Na osłonie chłodnicy umieszczono nowy emblemat marki Nissan, zaś cały przód zyskał bardziej masywny wygląd dzięki nowemu, solidniejszemu wykończeniu dołu zderzaka.

W obudowach lusterek bocznych zamontowano diodowe kierunkowskazy, a w wersjach wyposażonych w system Around View Monitor - także kamery.

Tylny zderzak wygląda teraz bardziej agresywnie, harmonizując ze zmodernizowanymi kloszami tylnych świateł w kształcie bumerangu z diodowym konturem podkreślającym wyrazisty charakter nowego modelu Juke także w nocy.

W nowym Nissanie Juke dostępnych jest 10 kolorów nadwozia, z czego trzy są nowością: słoneczny żółty (metalizowany), atramentowy niebieski (metalizowany) oraz czerwony (niemetalizowany).

Nowości wystawy Genewa 2014

Uzupełnieniem modyfikacji nadwozia jest nowa oferta obręczy kół. 16-calowe koła ze stali lub stopów metali lekkich są proponowane w podstawowej wersji Visia, a 17‑calowe koła ze stopów metali lekkich w różnych wzorach są montowane w wersjach Acenta i Tekna.

Samochód można także spersonalizować zamawiając nowe 18-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich z kolorowymi wstawkami.

Za pomocą dostępnych w ramach pakietów personalizacyjnych nakładek w jaskrawych kolorach można całkowicie zmienić wygląd kół. Poszczególne pakiety pozwalają na ozdobienie kontrastowymi kolorami także bocznych lusterek, progów, spojlera dachowego oraz klamek drzwi.

Personalizacja wnętrza
Juke wyróżnia się na tle innych samochodów na drodze nie tylko oryginalną sylwetką. Jego wnętrze jest nie mniej wyraziste, między innymi za sprawą takich elementów jak konsola centralna, inspirowana rozwiązaniami stosowanymi w motocyklach.

Projektanci Nissana znaleźli sposób na to, by wnętrze modelu Juke stało się jeszcze bardziej ekstrawaganckie i dynamiczne. Standardowo w kabinie samochodu dominuje elegancka szarość, nadająca jej "techniczny" klimat. W ramach oferowanych pakietów personalizacyjnych wybrane elementy (w tym centralna konsola i wykończenie drzwi) mogą mieć kolor czerwony, biały, czarny, a nawet jaskrawo żółty.

W zależności od wersji dostępne są dwa style materiałowej tapicerki foteli: Comfort i Sport. Do najbogatszej wersji można zamówić fotele skórzane.

Wyposażenie
Standardowe wyposażenie wszystkich wersji obejmuje diodowe światła do jazdy dziennej, radioodtwarzacz CD z gniazdem AUX-in, wskaźnik podpowiadający wybór optymalnego przełożenia oraz czujnik ciśnienia w ogumieniu. Wersje Visia 1.5 dCi oraz 1.6 Pack mają dodatkowo obręcze kół ze stopów metali lekkich, manualną klimatyzację, komputer pokładowy oraz regulację wysokości fotela kierowcy.

Bogatsza Acenta wyposażona jest dodatkowo w przednie światła przeciwmgłowe, 17-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich, automatyczną klimatyzację, zdalne sterowanie systemem audio, moduł Bluetooth umożliwiający podłączenie telefonu i strumieniową transmisję dźwięku, tempomat z ogranicznikiem prędkości oraz chromowane detale wykończenia wnętrza.

Dostępny w nowym modelu Juke Nissan Dynamic Control System to zaawansowane rozwiązanie umożliwiające wybór jednego z trzech trybów jazdy: Normal, Sport lub Eco.  W każdym z nich kierowca otrzymuje bezpośrednie informacje dotyczące parametrów jazdy oraz ustawień charakterystyki podzespołów pojazdu.

W wersji Tekna wyposażenie standardowe obejmuje dodatkowo elektrycznie składane lusterka boczne, czujniki zmierzchu i deszczu, inteligentny kluczyk z przyciskiem Start/Stop na desce rozdzielczej, najnowszy system NissanConnect z kamerą cofania, system kamer 360° oraz pakiet Safety Shield.

NissanConnect może łączyć się ze smartfonem, zapewniając użytkownikowi dostęp do szeregu różnorodnych aplikacji, w tym mediów społecznościowych czy radia internetowego, sterowanych za pomocą kolorowego ekranu dotykowego o średnicy 5,8 cala. Nawigacja satelitarna najnowszej generacji oferuje funkcje Google, zapewniające dostęp do wielu przydatnych informacji (np. prognoza pogody czy lokalizacja stacji benzynowych, hoteli, restauracji czy innych interesujących użytkownika miejsc).

Funkcja send-to-car umożliwia kierowcy zaplanowanie trasy podróży w domu, a następnie przesłanie szczegółowych wskazówek jednym kliknięciem do systemu NissanConnect. Moduł Bluetooth, stanowiący element systemu, umożliwia odbiór transmisji strumieniowej audio oraz integrację z telefonem komórkowym. NissanConnect wyposażony jest również w gniazda AUX-in oraz USB.

Ekran systemu informacyjno-rozrywkowego pełni jednocześnie rolę monitora systemu kamer 360° najnowszej generacji, pozwalającego uzyskać widok samochodu z góry, co maksymalnie zwiększa wygodę i bezpieczeństwo manewrowania na parkingu. Z kamer tego systemu, a także z czujników, radaru i innych zaawansowanych technologii korzystają także funkcje pakietu Safety Shield, których rolą jest zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa.

W skład pakietu wchodzą następujące elementy: ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu oraz wykrywanie poruszających się obiektów. Każda z nich ostrzega kierowcę o zagrożeniu kolizją sygnałem wizualnym i dźwiękowym.

Ostatnia opcja, dostępna w wersjach Acenta i Tekna, to prawdziwe okno na świat - i to w dosłownym znaczeniu. Duży, otwierany, panoramiczny dach pozwala wpuścić do środka nie tylko promienie słońca, ale i świeże powietrze. Odsunięty panel spoczywa na tylnej części dachu, aby nie zmniejszać ilości miejsca nad głową pasażerów siedzących z tyłu.

Szklany panel ma 964 mm szerokości i 837 mm długości, czyli zajmuje mniej więcej dwie trzecie dachu. Wymiary otworu w dachu po odsunięciu panelu to 693 mm na 301 mm.

Silniki i układy napędowe
Nowy Juke jest dostępny z trzema silnikami do wyboru, w tym dwoma benzynowymi: jednym  zupełnie nowym i drugim gruntownie zmodernizowanym. Znany i ceniony diesel 1.5 dCi o mocy 110 KM pozostał w ofercie bez zmian.

Opracowany przez sojusz Renault‑Nissan silnik benzynowy 1.2 DIG‑T, zastępujący wycofywaną 117-konną jednostkę 1.6, to turbodoładowana konstrukcja z bezpośrednim wtryskiem paliwa, rozwijająca 115 KM mocy i 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Mimo niewielkiej pojemności (1197 cm3) jest ona bardzo dynamiczna i zapewnia lepsze przyspieszenie, maksymalny moment obrotowy i elastyczność niż znana z poprzedniego modelu wolnossąca jednostka o pojemności 1,6 litra.

Mniejsza masa, innowacyjny system Stop/Start i niższe zużycie paliwa oznaczają bardziej ekologiczną i oszczędną jazdę. Silnik 1.2 DIG-T emituje CO2 w ilości 126 g/km przy zużyciu paliwa wynoszącym 5,5 l/100 km.

Silnik benzynowy 1.6 DIG‑T poddano modernizacji, zwiększając wartość momentu obrotowego w dolnym zakresie, poniżej 2000 obr./min. Jednostka generuje moc 140 kW i już teraz spełnia wymagania normy Euro 6, emitując CO2 w ilości 139 g/km w wersjach z napędem na jedną oś.

Nowości w tym silniku to wyższy współczynnik sprężania (10,5:1 zamiast dotychczasowych 9,5:1), technologie obniżające tarcie oraz układ recyrkulacji schłodzonych spalin.

Juke 1.6 DIG-T 4WD jest dostępny zarówno z sześciobiegową przekładnią manualną, jak i z nową skrzynią Xtronic, która pozwala uzyskać niższe zużycie paliwa oraz lepsze osiągi.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane