/  / Nowy Mondeo i pierwsze przymiarki cenowe

Nowy Mondeo i pierwsze przymiarki cenowe

null
© Ford
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Klienci w Niemczech mogą już zacząć składać zamówienia na model Ford Mondeo nowej generacji. Ceny dostępnych aktualnie wersji startują od 27 150 EUR.

Za taką właśnie kwotę kupić będzie można nad Renem zupełnie nowego Forda Mondeo w wersji 5-drzwiowej z silnikiem benzynowym 1.5 EcoBoost, który rozwija maksymalnie 160 KM. Jeśli klient wybierze do tego dostępne za dopłatą 16-calowe felgi ze stopów metali lekkich, wówczas cena wzrośnie do 27 700 EUR, czy dokładnie tyle samo, ile trzeba było zapłacić za porównywalną wersję w gamie poprzedniego Mondeo.

W przypadku wersji kombi ceny dostępnych obecnie wersji nowego Forda Mondeo zaczynają się na rynku niemieckim od 28 150 EUR. Za odmianę hybrydową w nadwoziu czterodrzwiowym producent życzy sobie natomiast co najmniej 34 950 EUR.

W momencie premiery rynkowej Mondeo czwartej już generacji będzie dostępne w wersji wyposażenia Trend oraz Titanium. Ważne miejsce w ofercie zajmie też hybryda. Natomiast w pierwszych miesiącach roku przyszłego gamę wzbogaci jeszcze bazowa wersja Ambiente, jak również pozycjonowana na samej górze gamy modelowej prestiżowa odmiana Vignale.

A co ciekawego w gamie silnikowej? Otóż ofertę benzynowców stanowić będą początkowo konstrukcje 1.5 oraz 2.0 EcoBoost. Wachlarz mocy to od 160 KM, poprzez 203 KM, aż do 240 KM. Uwaga – w gamie Mondeo doczekamy się też debiutu silnika 1.0 EcoBoost, który już po raz trzeci może pochwalić się zdobyciem nagrody International Engine of the Year. Ta ostatnia jednostka dołączy do oferty nowego Mondeo w pierwszych miesiącach przyszłego roku.

Wśród diesli pojawią się do wyboru dwie konstrukcje czterocylindrowe TDCi o pojemności skokowej 1,6 lub 2,0 litra. Rozwijają one moc 115, 150 oraz 180 KM. Szczególną uwagę warto zwrócić uwagę na wersję 1.6 TDCi ECOnetic, która według danych producenta jest w stanie pokonać dystans 100 km ze średnim spalaniem na poziomie około 3,6 l/100 km (emisja CO2 to tylko 94 g/km). Natomiast 2-litrowy diesel TDCi 180 KM spala według producenta około 4,1 l/100 km.

Według planów generalnego importera, na rynku polskim nowy Mondeo zostanie wprowadzony w czwartym kwartale bieżącego roku.


Autor: Rafał Żaglewski
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane