/  / Nowy model, nowa nazwa, nowy silnik

Nowy model, nowa nazwa, nowy silnik

null
© Mercedes
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Mały, mocny, oszczędny. Również w kategorii samochodów o naprawdę sportowych osiągach Mercedes stawia na downsizing. Redukcji zużycia paliwa nie uzyskano jednak bynajmniej kosztem przyjemności z jazdy.

Nowy Mercedes-AMG C 63 – bo o nim mowa – został "uzbrojony" w 4-litrowy motor V8 biturbo o mocy od 476 do 510 KM, który jest blisko spokrewniony z jednostką stosowaną w maszynie Mercedes-AMG GT. Wóz przygotowano w dwóch wariantach nadwoziowych (sedan i kombi) oraz w dwóch wersjach mocy: jako C 63 lub C 63 S.

Według danych podanych przez producenta, wersja C 63 S przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 4 sekund, a C 63 – w 4,1 s (w przypadku kombi wartości te wynoszą odpowiednio 4,1 oraz 4,2 s). Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

"Naturalnie, nowy Mercedes-AMG C 63 jest napędzany silnikiem V8. Nasza 4-litrowa jednostka V8 biturbo ma żywiołowy charakter i pasjonujące brzmienie, a jednocześnie przoduje w dziedzinie wydajności. Żadna inna sportowa V-ósemka nie jest oszczędniejsza od tej pod maską C 63 - zapewnia Christian Enderle, szef rozwoju silników i układów napędowych Mercedes AMG GmbH.

C 63 ma się czym pochwalić również w zakresie wydajności. Średnie zużycie paliwa, jakie deklaruje oficjalnie producent, wynosi około 8,2 l/100 km (cykl NEDC). Dla porównania, napędzany wolnossącą jednostką V8 o pojemności 6,2 litra poprzednik potrzebował o 32% benzyny więcej.

Motor 4.0 V8 biturbo spełnia normę emisji spalin Euro 6 oraz limit emisji cząstek stałych, który zacznie obowiązywać od roku 2016.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane