/  / Nowy Mercedes-Benz Unimog

Nowy Mercedes-Benz Unimog

Mercedes-Benz|
null
© Mercedes
null

Stuttgart/Berlin. Podczas największych na świecie targów branży kolejowej - Innotrans w Berlinie - do klienta trafił pierwszy drogowo-szynowy Unimog nowej generacji. Jego odbiorcą jest firma Sasol z Brunsbüttel, która zatrudnia około 600 osób, a do realizacji większości zamówień wykorzystuje transport kolejowy.

Unimog U 423 będzie odpowiadał za przetaczanie wagonów cystern i dołączy do egzemplarza U 400, którego Sasol używa już od 10 lat. W porównaniu ze swoim poprzednikiem nowy model ma oszczędniejszy, bardziej przyjazny środowisku silnik zgodny z Euro VI, wyróżnia się jeszcze lepszą trakcją oraz bardziej ergonomiczną kabiną.

Co istotne, cena Unimoga do przeprowadzania manewrów przetaczania jest znacznie niższa od ceny lokomotywy manewrowej przystępne są także koszty jego eksploatacji. Unimog U 423 dysponuje jednostką o mocy 170 kW (231 KM). Nowa generacja modelu z silnikami Euro VI zadebiutowała na rynku w ubiegłym roku.

Unimog U 423 przekazany właśnie klientowi dysponuje nowym systemem prowadzenia szybowego współpracującym z magistralą CAN, opracowanym przez producenta zabudowy firmę Zagro. Czuwa on nad pewnym prowadzeniem szybowym i spełnia najnowsze przepisy bezpieczeństwa. Jednostka sterująca komunikuje się z magistralą CAN pojazdu. Wagonowy układ hamulcowy pojazdu kolejowego zasilany jest od przystawki odbioru mocy napędzanej przez silnik Unimoga. Wydajność 1750 l/min oraz 425-litrowy zbiornik powietrza gwarantują szybkie wypełnienie zbiorników hamulców przetaczanych składów.

Unimog U 423 o rozstawie osi 3000 mm legitymuje się dopuszczalną masą całkowitą o wartości 13 ton i może przetaczać składy o masie do 1000 ton. Jego ogromny uciąg w połączeniu ze stosunkowo niewielką masą własną udało się osiągnąć dzięki korzystnemu współczynnikowi tarcia guma-stal. Kompaktowe wymiary osi sprawiają, że drogowo-szynowy Unimog nie potrzebuje osobnego napędu kolejowego. Montowane fabrycznie sprzęgło hydrokinetyczne zwiększa siłę napędową jednostki napędowej i umożliwia płynne holowanie bez zużywania sprzęgła.

Szybkie przełączanie między drogą a torami
Unimog to pojazd dopasowany do potrzeb firmy Sasol - może być szybko przełączany z wersji drogowej na torową, co usprawnia manewry zestawiania pociągów. Jednocześnie spełnia wysokie wymogi stawiane nowoczesnym ciężarówkom w zakresie komfortu
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane