/  / Nowy Mercedes-Benz Klasy C Kombi

Nowy Mercedes-Benz Klasy C Kombi

Mercedes|
null
© Mercedes
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

We wrześniu br. Mercedes-Benz wzbogaci ofertę Klasy C o wersję Kombi. Wraz z Klasą C Kombi debiutują także usługi Mercedes connect me, umożliwiające kontakt z autem z dowolnego miejsca i o dowolnej porze - choćby po to, aby sprawdzić poziom paliwa w zbiorniku.

Nowy wariant Klasy C ma wyjątkowo uniwersalny charakter - jako dynamiczne, przestronne kombi może towarzyszyć aktywnym ludziom w zajęciach sportowych, na wakacjach albo podczas zakupowego szaleństwa. Model kontynuuje tradycje poprzednich generacji Klasy C Kombi, znanych z praktyczności, komfortu i dynamicznego usposobienia.

Praktyczna i wszechstronna
W porównaniu do poprzedniej generacji wymiary karoserii Klasy C Kombi znacznie wzrosły - rozstaw osi o 80 mm (do 2840 mm), długość o 96 mm (do 4702 mm), a szerokość o 40 mm (do 1810 mm). Korzystają na tym przede wszystkim pasażerowie drugiego rzędu siedzeń, którzy mają teraz do dyspozycji dodatkowe 45 mm miejsca na nogi. Więcej przestrzeni wygospodarowano także na wysokości ramion, łokci i nad głowami.

Umiarkowany wzrost dotyczy również przestrzeni ładunkowej. Zależnie od położenia oparć tylnej kanapy, tył Klasy C Kombi mieści od 490 do 1510 l bagażu (zgodnie z normą ISO 3832). Dla porównania, pojemność bagażnika poprzedniej odsłony modelu wynosi od 485 do 1500 l.

Gładzik i wyświetlacz head-up
Innowacyjny gładzik (touchpad) w nowej Klasie C Kombi umożliwia sterowanie wszystkimi funkcjami multimediów za pomocą ruchów i gestów wykonywanych opuszkami palców - podobnie jak w przypadku smartfonów. Gładzik pozwala również na ręczne wpisywanie liter, cyfr i znaków specjalnych. Wykonana z odpornego na zarysowania materiału powierzchnia gładzika ma wymiary 65 x 45 milimetrów i zlokalizowana jest tuż obok podłokietnika, w tunelu środkowym.

Kolejną nowością jest wyświetlacz head-up. Zupełnie jak w myśliwcu, wyświetla on istotne parametry jazdy na przedniej szybie, bezpośrednio w polu widzenia kierowcy. W efekcie ten nie musi odrywać oczu od drogi, aby skontrolować szybkość pojazdu, obowiązujące ograniczenia prędkości i sprawdzić instrukcje nawigacji czy komunikaty systemu DISTRONIC PLUS.

Wydajne i żwawe silniki
Jednostki montowane pod maską Klasy C Kombi zużywają nawet o 20 proc. mniej paliwa od porównywalnych odmian poprzedniej generacji. Wszystkie spełniają normę Euro 6 i współpracują z funkcją ECO start/stop.

Paleta odmian wysokoprężnych obejmuje 4-cylindrowe motory o mocy od 85 kW (115 KM) do 150 kW (204 KM). Wersje BlueTEC zostały zaopatrzone w system selektywnej redukcji katalitycznej SCR.

Klasa C Kombi będzie też dostępna z wykorzystującym jednostkę wysokoprężną napędem hybrydowym. Model C 300 BlueTEC Hybrid, zasilany 4-cylindrowym silnikiem Diesla o mocy 150 kW (204 KM) oraz 27-konnym motorem elektrycznym, zużywa średnio zaledwie 3,8 l/100 km (cykl NEDC).

Gama motorów benzynowych obejmuje cztery jednostki BlueDIRECT - trzy 4-cylindrowe i jedną 6-cylindrową - o mocy od 115 kW (156 KM) do 245 kW (333 KM). W przyszłości do oferty dołączy również ekonomiczny wariant hybrydowy C 350 Hybrid z jednostką benzynową i elektryczną (155 + 50 kW) oraz możliwością zewnętrznego ładowania akumulatorów (hybryda plug-in).

Na życzenie Kombi oferowane jest też z napędem na obie osie 4MATIC.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane