/  / Nowy "maluch" Suzuki w drodze do Europy

Nowy "maluch" Suzuki w drodze do Europy

SUZUKI|
null
© Suzuki
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Marka Suzuki prezentuje na targach w Genewie swój najnowszy model miejski, który nazywa się Suzuki Celerio. Samochód ma być dostępny na rynkach europejskich już w tym roku.

Suzuki konsekwentnie dąży do pogodzenia pozornie sprzecznych założeń, jakimi są zachowanie przestronności wnętrza oraz uzyskanie możliwie najbardziej kompaktowych rozmiarów karoserii. Dzięki dogłębnej analizie struktury nadwozia eksperci firmy uzyskali przestronne, komfortowe wnętrze w zwartym nadwoziu o łącznej długości 3600 mm i szerokości 1600 mm. Wysokość 1530 mm i odpowiedni projekt dachu, który nie opada ku tyłowi, zapewniają pasażerom wystarczająco dużo miejsca nad głowami.

Ponadto, dzięki wynoszącemu 2425 mm rozstawowi osi otrzymano 743 mm odległości między przednimi i tylnymi fotelami, co podnosi komfort podróżowania dla osób siedzących na tylnej kanapie. Poprawa podstawowych parametrów wszystkich podzespołów i optymalizacja materiałów izolacyjnych we wnętrzu również dodatkowo przyczyniła się do zapewnienia ciszy i komfortu czasie jazdy.

Nowości wystawy Genewa 2014

Zastosowanie spłaszczonej na końcach belki skrętnej w tylnym zawieszeniu pozwoliło na zwiększenie wytrzymałości podwozia i obniżenie podłogi bagażnika, co z kolei przyczyniło się do uzyskania największego w tej klasie samochodów bagażnika (254 litry).

Suzuki Celerio i podstawowe wymiary:
- długość całkowita: 3600 mm
- szerokość całkowita: 1600 mm
- wysokość całkowita: 1530 mm (wersja z silnikiem K10C)
- rozstaw osi: 2425 mm
- rozstaw kół przednich: 1420 mm
- pojemność bagażnika: 254 litry (pomiar metodą VDA)

Korzystanie z bagażnika podczas załadunku, jak i rozładunku jest bardzo łatwe. Przyczyniają się do tego duże wymiary otworu przestrzeni bagażowej o maksymalnej szerokości 1020 mm, a także maksymalna długość przestrzeni bagażowej wynosząca 751 mm. Wysokość krawędzi załadunku wynosi zaledwie 682 mm.

Oprócz łatwości manewrowania wynikającej z kompaktowych wymiarów, Suzuki Celerio otrzymał wysoko umieszczoną gałkę dźwigni zmiany biegów, która ułatwia sterowanie przekładnią. Wysokie siedziska foteli zapewniają dobrą widoczność we wszystkich kierunkach, co także zwiększa łatwość prowadzenia samochodu. Ponadto, wysokie siedzenia i duże otwory drzwiowe ułatwiają wsiadanie i wysiadanie kierowcy i wszystkim pasażerom.

Europejska wersja modelu Suzuki Celerio została wyposażona w nowy silnik z systemem podwójnych wtryskiwaczy, który pozwala na redukcję poziomu emisji CO2. Połączenie obniżonej masy własnej, udoskonalonych właściwości aerodynamicznych oraz silnika K10C z systemem Engine Auto Start Stop (ENG A-Stop) gwarantuje jeden z najniższych poziomów emisji CO2 w segmencie (85 g/km).

Celerio w wersji z półautomatyczną skrzynią biegów oferuje nowo opracowany system automatycznej zmiany przełożeń Auto Gear Shift, który zapewnia równie niskie zużycie paliwa, jak w wersjach z przekładnią manualną.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane