/  / Nowy Lexus RX – Awangarda wśród SUV-ów

Nowy Lexus RX – Awangarda wśród SUV-ów

null
© Lexus
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Na tle poprzedników Lexus RX nowej generacji zasługuje na miano awangardowego. Łączy w sobie elementy luksusowego SUV-a oraz dynamiczny styl a'la coupe. A co na to powiedzą sami klienci?

W swoim najnowszym wcieleniu Lexus RX – spodziewany na polskim rynku na przełomie 2015 oraz 2016 roku – ma teraz długość 4890 mm, czyli aż o 12 cm więcej niż poprzednik. Do tego dorzuca awangardową, drapieżną stylistykę, która ma wiele wspólnego z dobrze przyjętym, ale mniejszym Lexusem NX.

Przednią część nowego RX-a podkreśla odważnie narysowana krata wlotu powietrza w kształcie wrzeciona z chromowaną otoczką, a także potrójne reflektory diodowe przypominające literę "L". Ciekawym elementem stylistycznym są zaciemnione słupki C dające efekt "pływającego" dachu – to rozwiązanie nigdy wcześniej nie spotykane w samochodach marki Lexus.

20-calowe tarcze kół ze stopu aluminium, które zastępują obecnie dostępne 19-calówki, można modyfikować według uznania nabywcy za pomocą kolorowych elementów dekoracyjnych.

Kabina godna Lexusa
Kabina nowego RX-a ma sprawiać wrażenie komfortowej i luksusowej. Zmieniono położenie elementów dekoracyjnych, a dodatkowo dostępne są specjalnie wykończone zdobienia z drewna wycinanego laserem. Duży wyświetlacz przezierny HUD znajduje się w środkowej części, a obszar informacyjny z ekranem o przekątnej 12,3" został oddzielony od obszaru sterowania.
 
Dźwignia zmiany biegów położona jest teraz dalej od deski rozdzielczej, co pozwoliło usprawnić jej obsługę i stworzyć większą przestrzeń dla kierowcy. Z kolei pasażerowie z tyłu mają do dyspozycji więcej miejsca na nogi oraz na wysokości kolan, a siedzenia posiadają funkcję podgrzewania i elektrycznego rozkładania.

W pełni niezależne zawieszenie modelu RX, które składa się z kolumn McPhersona z przodu i podwójnych wahaczy trójkątnych z tyłu, zostało zmodyfikowane w celu poprawy prowadzenia samochodu. Większość oferowanych wersji w gamie będzie można wyposażyć w układ aktywnego zawieszenia (AVS).

Hybryda, benzyna z turbo oraz RX F Sport
RX będzie dostępny z hybrydowym układem napędowym, w którym mamy ulepszony silnik V6 3.5, pracujący w cyklu Atkinsona. W połączeniu z jednostką elektryczną całkowita moc systemowa to około 300 KM. W gamie dostępna będzie także wersja z turbodoładowanym benzynowcem 2.0 (RX 200t).

W sprzedaży pojawi się ponadto wersja RX F Sport. Wyróżnia ją przednia osłona chłodnicy oraz dolna środkowa część tylnego zderzaka o wzorze w kształcie litery "F", jak również tarcze kół ze stopu aluminium. We wnętrzu znajduje się zestaw wskaźników F Sport oraz wykończona perforowaną skórą kierownica wyposażona w dźwigienki do zmiany biegów.

Do elementów pakietu należy również specjalna gama kolorów nadwozia oraz elementy dekoracyjne.

Wspomniany wcześniej układ AVS w wersji RX F Sport stanowi wyposażenie standardowe. Za pomocą sterownika wyboru trybu jazdy kierowca może przełączać między ustawieniem w pozycji Sport S+, które wykorzystuje układ AVS, albo Eco, Normal lub Sport S.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane