/  / Nowy Jeep i pierwsze ceny

Nowy Jeep i pierwsze ceny

IBRM SAMAR|
null
© Jeep
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Wraz z modelem Jeep Renegade amerykańska marka wchodzi do nowego dla siebie segmentu miejskich SUV-ów. Konstrukcyjne samochód spokrewniony jest z nowym Fiatem 500X. Polskie ceny Jeepa Renegade poznamy zapewne po wakacjach.

Generalny importer na rynku niemieckim podał właśnie ceny, jakie będą obowiązywały tamtejszych klientów zainteresowanych kupnem nowego modelu Jeep Renegade. Ten ciekawie zapowiadający się konkurent dla takich samochodów jak np. Opel Mokka, Nissan Juke oraz MINI Countryman startuje z poziomu 19 900 EUR. Za taką cenę kupujący otrzyma auto w specyfikacji poziomu Sport, wyposażone w silnik benzynowy 1.6 o mocy maksymalnej 110 KM. Napęd trafia na przednią oś za pośrednictwem manualnej przekładni 5-biegowej.

W standardzie znajdują się takie elementy jak m.in. klimatyzacja, system multimedialny UConnect VP2 z ekranem dotykowym, Bluetooth, gniazdo AUX i USB, zamek centralny z pilotem oraz cztery szyby sterowane elektrycznie.

W sumie przewidziano na rynku niemieckim pięć różnych wersji wyposażeniowych nowego Jeepa, w tym jedna specjalna z okazji premiery handlowej Renegade'a (Opening Edition). W całej gamie mamy łącznie trzy jednostki benzynowe o mocy od 110 do 170 KM, a także trzy diesle, które generują od 120 do 170 koni.

Ciekawą propozycją jest wspomniana wyżej specjalna wersja Opening Edition, którą można kupić od 26 080 EUR. Standardem jest m.in. skórzana tapicerka, nawigacja, dwutonowy kolor nadwozia oraz 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich (specjalny wzór). Zakup wersji Renegade Opening Edition to według marki korzyść dla klienta na poziomie prawie 1 900 EUR.

Na szczególną uwagę zasługuje topowa wersja Jeep Renegade Trailhawk, która na rynku niemieckim występuje tylko w jednej odmianie silnikowej (2.0 MultiJet 170 KM) oraz – jako absolutna nowość w segmencie – ze skrzynią automatyczną 9-stopniową. Cena? To 31 900 EUR.

Flagowa wersja nowego Jeepa ma ambicje dotrzymywać kroku nawet znacznie większym rywalom pod względem możliwości w jeździe poza asfaltem. Standardem jest na pokładzie system napędu na cztery koła Jeep Active Drive Low z końcowym przełożeniem redukcyjnym 20:1. Układ potrafi przenosić nawet do 100% momentu obrotowego na koło, które w trudnych warunkach drogowych zachowuje przyczepność z podłożem. Na konsoli środkowej kierowca wybiera jeden z pięciu dostępnych trybów jazdy (auto; śnieg; sport; piach/błoto; kamienie).

Aby jak najlepiej radzić sobie w terenie, Jeep Renegade Trailhawk ma wyższy prześwit oraz zderzaki, które zapewniają lepsze parametry kątów charakterystycznych. Kąt natarcia wynosi 30,5 stopni, natomiast kąt rampowy i kąt zejścia to odpowiednio 25,7 oraz 34,3 stopni. Z kolei głębokość brodzenia jest na poziomie pół metra.

Jak przypuszczamy, polski cennik na nowy model Jeepa zostanie ogłoszony po wakacjach. Premiera rynkowa spodziewana jest w czwartym kwartale roku, czyli mniej więcej w tym samym czasie, kiedy do salonów nad Wisłą wjedzie wspomniany na początku Fiat 500X.

Dodajmy, że oba samochody produkować będzie ta sama fabryka (zakłady Sata koncernu Fiat Chrysler Automobiles we włoskim Melfi).

Na polskim rynku najtańszym obecnie Jeepem jest Compass, który jako oferta RM 2014 kosztuje bez promocji od 86 900 złotych.


Autor: Rafał Żaglewski
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane