/  / Nowy Hyundai i20 – auto z potencjałem | PIERWSZA JAZDA

PREZENTACJA | Nowy Hyundai i20 – auto z potencjałem | PIERWSZA JAZDA

IBRM Samar|
Hyundai i20 - 2015
© IBRM Samar
Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015Hyundai i20 - 2015

Hyundai i20 drugiej generacji jest dostępny w Polsce od ponad miesiąca. Sprawdziliśmy, czym różni się od swojego poprzednika.

Choć Hyundai coraz śmielej poczyna sobie w Europie, a kompaktowe i30 stało się stałym elementem naszych dróg, to średniej wielkości i20 nigdy nie mogło wyjść z cienia konkurencji w postaci Skody Fabii, Toyoty Yaris, Opla Corsy czy Forda Fiesty. Jednak auto drugiej generacji może to zmienić, otwiera bowiem całkiem nowy rozdział w historii tego modelu i ma duże szanse na odniesienie rynkowego sukcesu. Przemawia za tym niewątpliwie atrakcyjna i nowoczesna stylistyka, zgodna z aktualnym trendem marki, który idealnie wpasowuje się w gusta Europejczyków.

Styliści stanęli na wysokości zadania. Auto wpada w oko i wzbudza zainteresowanie. Dopracowany design sugeruje solidność wykonania, przejawiającą się m.in. użyciem we wnętrzu przyzwoitej jakości tworzyw. Z zewnątrz z kolei uwagę przykuwa złowrogie spojrzenie reflektorów z diodami LED do jazdy dziennej, a także zlewający się z tylnymi szybami słupek C lakierowany na czarno, który jest wyróżniającym akcentem nowego i20. Całość sprawia naprawdę pozytywne wrażenie i w żaden sposób nie przypomina Hyundaiów sprzed kilku lat, które kojarzone były z tanimi pojazdami bez krzty charakteru. Koreańczycy zrobili ogromny krok naprzód, sukcesywnie zrywając z tamtym wizerunkiem.

Większy, pojemniejszy, lepiej wyposażony
W porównaniu ze swym poprzednikiem nowe i20 jest dłuższe o 40 mm (4035 mm), szersze o 24 mm (1734 mm) i niższe o 16 mm (1474 mm). Dzięki temu auto nabrało ciekawszych proporcji, a znaczne - jak na tą klasę - powiększenie nadwozia sprawiło, że samochód stał się wewnątrz bardziej przestronny. Więcej otrzymamy również przestrzeni bagażowej, której pojemność wzrosła z 295 l do 326 l, co daje drugi wynik w segmencie tuż za Fabią (330 litrów).

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE

Hyundai i20 (poprzedni)
+/-
Hyundai i20 (nowy)

Skoda Fabia III
Długość [mm] 3995 +40 4035
3992
Szerokość [mm] 1710 +24 1734
1732
Wysokość [mm] 1490 -16 1474
1467
Rozstaw osi [mm] 2525 +45 2570
2470
Zwis przedni [mm] 815 - 815
847
Zwis tylny [mm] 655 -5 650
676
Prześwit [mm] 150 -10 140
133
Bagażnik min. [litry] 295 +31 326
330

Wyposażenie to również mocna strona nowego i20, a w specyfikacji znaleźć można dużo pozycji. Począwszy od czujników cofania, elektrycznie składanych, regulowanych i podgrzewanych lusterek bocznych, elektrycznie regulowanych wszystkich szyb, tempomatu czy elektrycznie sterowanego panoramicznego dachu po podgrzewaną kierownicę i mocowanie stacji dokującej do smartfona. W przypadku tego ostatniego, producent dzięki prostemu uchwytowi z końcówkami Micro USB oraz do iPhone'a umożliwił jednoczesne ładowanie baterii oraz korzystanie z telefonu jako nawigacji lub źródła muzyki. To jest na pewno tańsze rozwiązanie niż fabrycznie wbudowany system, który w polskiej specyfikacji nie jest dostępny. Podobnie jak kamera cofania z wyświetlaczem w lusterku wstecznym, z której również u nas zrezygnowano.

Ani miękko, ani twardo
Podczas jazdy auto sprawia wrażenie pewnie trzymającego się drogi. W porównaniu z poprzednikiem poprawiono właściwości jezdne poprzez lepsze zestrojenie zawieszenia, które pozwala na trochę bardziej dynamiczną jazdę. Nie jest ono ani za miękkie, ani za sztywne, choć osoba zajmująca miejsce na tylnej kanapie miała trochę inne odczucia uskarżając się na jego twardość.
Minusem natomiast jest zastosowanie pięciobiegowej skrzyni biegów oferowanej z najsłabszą benzynową jednostką napędową 1.2 MPI. Wyraźnie brakuje dodatkowego, szóstego biegu. Przy prędkości ok. 80 km/h silnik kręci się na piątym biegu z prędkością nieco ponad 2000 obr./min. To dużo i zwiększa poziom hałasu w kabinie, chociaż wciąż jest on akceptowalny.

W początkowej ofercie nowej i20-ki pod maskę trafią dwie wolnossące jednostki benzynowe (1.2 MPI w dwóch wariantach mocy: 75 KM i 84 KM; 1.4 MPI/ 100 KM), a także dwie jednostki wysokoprężne (1.1 CRDI/  75 KM; 1.4 CRDI/ 90 KM). Jednak niebawem do gamy silnikowej zostanie włączony nowy, turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa 1.0 T-GDI o mocy 120 KM i max. momencie obrotowym 172 Nm.

Nowy Hyundai i20 jest już dostępny w bazach Samaru i Katalogu nowych samochodów

Uroda jest w cenie
Auto zadebiutowało w Polsce z cenami od 43 900 PLN. Jednak za tę kwotę otrzymać można auto bez klimatyzacji i radia. Jedynym elektrycznym elementem wyposażenia w tej wersji jest sterowanie przednimi szybami. Więcej oferuje wersja Classic Plus, której cena zaczyna się od 48 700 PLN.
Samochód na pewno nie jest najtańszy w swoim segmencie, ale może się podobać. Właśnie to ładne „opakowanie” może być kluczem do sukcesu Hyundaia i20.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane