/  / Nowy Ford Galaxy – Co potrafi jeden guzik

Nowy Ford Galaxy – Co potrafi jeden guzik

null
© Ford
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Ford Galaxy nowej generacji oferuje bardzo prosty w obsłudze system składania i rozkładania foteli trzeciego rzędu. Wystarczy naciśnięcie jednego przycisku.

Oto Ford Galaxy trzeciej generacji. W porównaniu z poprzednikiem unowocześniono stylistykę nadwozia – wyróżniającą się dzięki takim elementom jak typowy dla nowych Fordów układ atrapy chłodnicy oraz smukłe klosze przednich reflektorów. Ciekawie prezentuje się też np. tył pojazdu, gdzie starano się uzyskać wizualny efekt połączenia tylnej szyby z kloszami lamp. Dzięki temu optycznie zwiększyła się powierzchnia przeszklona tej części nadwozia.

Wnętrze nowego Galaxy można wzbogacić o wstawki i elementy dekoracyjne z aluminium, pokryte ciemną metalizowaną powłoką, oraz fortepianową lub matową czernią. Ciekawym dodatkiem w 7-osobowej kabinie może okazać się pełnowymiarowe panoramiczne okno dachowe, dzięki któremu pasażerowie mają więcej światła, a które dodatkowo potęguje wrażenie przestronności.

W miejsce tradycyjnego zespołu zegarów klient może zamówić 10-calowy cyfrowy ekran, na którym wyświetlają się animacje przedstawiające konwencjonalny analogowy prędkościomierz i obrotomierz. Użytkownik może zmieniać ustawienia wyświetlacza oraz grafiki 3D według własnego uznania lub w celu usprawnienia obsługi.

Ekran posiada również funkcję automatycznego ściemniania – zależnie od stopnia nasłonecznienia kabiny.


To potrafi jeden przycisk
Konfiguracja przestrzeni pasażerskiej i bagażowej w nowym Galaxy jest wyjątkowo łatwa. W tylnej części bagażnika umieszczono bowiem panel sterowania, który za pomocą jednego przycisku umożliwia składanie wszystkich pięciu foteli drugiego oraz trzeciego rzędu. Absolutna nowość w segmencie to jednak funkcja automatycznego składania i rozkładania foteli trzeciego rzędu – za co również odpowiada ten sam panel sterowania.

Jednocześnie dostęp od ostatniego rzędu foteli jest niezwykle prosty. Wystarczy jedno pociągnięcie, aby przesunąć siedziska i pochylić oparcia foteli w drugim rzędzie.

"Inteligentny" ogranicznik prędkości
W gamie dostępnych dla Forda Galaxy systemów wsparcia kierowcy pojawią się takie rozwiązania jak np. monitoring martwego pola lusterek, system kontroli pasa ruchu oraz adaptacyjne oświetlenie przednie, które dostosowuje strumień światła reflektorów do panujących warunków i potrafi zapobiegać oślepianiu innych użytkowników ruchu drogowego.

Ponadto dla Galaxy zaprojektowano "inteligentny" ogranicznik prędkości. Ma on za zadanie monitorować mijane znaki i samoczynnie dostosowywać prędkość pojazdu do obowiązujących na danym obszarze przepisów. Dla kierowcy oznacza to jedno – mniejsze ryzyko otrzymania mandatu za zbyt szybką jazdę.

2.0 TDCi i dwie turbosprężarki = 210 KM
W początkowym okresie do nowego Galaxy będzie można zamówić diesla 2.0 TDCi, dostępnego w trzech wariantach mocy – 120, 150 lub 180 koni mechanicznych. Do tego dochodzi podwójnie doładowana konstrukcja 210-konna, która generuje 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego już od 2000 obr./min.

Po stronie "benzyny" wybór ogranicza się póki co do dwóch jednostek z rodziny EcoBoost – 1,5 litrowej, która rozwija do 160 koni mechanicznych, oraz dwulitrowca o mocy 240 KM.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane