/  / Nowy Ford Fiesta i gama silnikowa

Nowy Ford Fiesta i gama silnikowa

Ford|
null
© Ford
nullnullnullnullnullnullnull

Zmodernizowany Ford Fiesta będzie oferowany na rynku europejskim z siedmioma jednostkami napędowymi do wyboru, które oferują emisję CO2 poniżej 100 g/km i zużycie paliwa na poziomie średnio 4,3 l/100 km lub niższe.

Nabywcy Fiesty w Europie będą mogli również wybrać wariant z technologią ECOnetic, emitujący szacunkowo 87 gramów CO2 na kilometr i zadowalający się średnio 3,3 litra paliwa na 100 km.

Ford Fiesta zostanie wyposażony po raz pierwszy w Europie w:
• 100- lub 125-konny silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1 litra, nagrodzony tytułem "Engine of the Year 2012"
• silnik benzynowy o pojemności 1 litra o mocy 65 i 80 KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz systemem zmiennych faz rozrządu Ti-VCT
• silnik wysokoprężny 1.5 Duratorq TDCi o mocy 75 KM ze zoptymalizowanym systemem wtrysku, powłoką tłoka o niskim współczynniku tarcia oraz z pompą olejową o zmiennym ciśnieniu

Klienci będą również mogli wybrać:
• silnik wysokoprężny 1.6 Duratorq TDCi o mocy 95 KM generujący 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego
• silnik benzynowy 1.6 Ti-VCT o mocy 105 KM
• silnik benzynowy 1.4 Duratec o mocy 96 KM
• silnik benzynowy 1,25 litra w wersji o mocy 60 i 82 KM

Opracowany przez Forda system Auto Start Stop, który automatycznie wyłącza silnik podczas postoju i ponownie go włącza w momencie, gdy kierowca chce ruszyć z miejsca, będzie oferowany w połączeniu z silnikiem EcoBoost 1.0, jednostką benzynową 1,0 l oraz wysokoprężną 1.6 Duratorq TDCi ECOnetic.

Auto Start Stop umożliwia osiągnięcie emisji CO2 poniżej 100 g/km w przypadku czterech silników benzynowych (1,0 l EcoBoost w dwóch wariantach mocy oraz 1,0 l w dwóch wariantach mocy) oraz dwóch wysokoprężnych (1,5 l oraz 1.6 Duratorq TDCi). Po raz pierwszy w ofercie pojawiła się również zaawansowana, 6-biegowa przekładnia PowerShift.

Ford zastosował nowe podzespoły w podwoziu i zawieszeniu, aby poprawić komfort prowadzenia i polepszyć właściwości jezdne. Inżynierowie przeprojektowali też elektryczny układ wspomagania kierownicy.

Dodatkowo, na początku 2013 roku gamę modelu Ford Fiesta uzupełni sportowa wersja ST o wysokich osiągach, oferowana ze 182-konnym silnikiem EcoBoost o pojemności 1,6 litra.

Tak wygląda Ford Fiesta po zmianach

Ford Fiesta będzie dostępny z systemem inteligentnego, programowalnego kluczyka MyKey, który pozwala rodzicom na pełniejszą kontrolę nad stylem jazdy ich dzieci i tym samym poprawia bezpieczeństwo młodych kierowców oraz otoczenia. W wyposażeniu znajdzie się też aktywowany głosem samochodowy system komunikacji SYNC,

System SYNC będzie obsługiwał funkcję Emergency Assistance, która w razie wypadku powiadamia lokalne służby ratunkowe w języku odpowiednim dla danego regionu. Nowością w tej klasie aut jest również system Active City Stop, który zapobiega kolizjom przy małych prędkościach, a także system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu, kamera cofania oraz zintegrowana nawigacja.

Nowa Fiesta została opracowana w zgodzie z najnowszą wyrazistą stylistyką firmy Ford oraz modelami koncepcyjnymi. Ponadto, samochód wyróżnia się wybrzuszoną maską silnika, „wyciętymi laserowo” reflektorami ze światłami LED do jazdy dziennej oraz 17-calowymi obręczami kół oferowanymi w tym modelu po raz pierwszy.

Projektanci wnętrza zastosowali również nowe materiały i wyświetlacze, zmienili konsolę środkową, a także przenieśli panel sterowania elektrycznymi szybami po stronie kierowcy w bardziej ergonomiczne miejsce.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane