/  / Nowy Focus w teście Euro NCAP

Nowy Focus w teście Euro NCAP

Ford|
null
© Ford
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Dzięki Focusowi nowej generacji Ford został pierwszym producentem samochodów popularnych, który zdobył dwie nagrody Euro NCAP Advanced.

Nowy Ford Focus został doceniony za system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach, który monitoruje drogę przed pojazdem i automatycznie go wyhamowuje w razie kolizji oraz za system utrzymywania pojazdu na pasie ruchu, który korzysta z kamery umieszczonej z przodu pojazdu, aby wykryć opuszczenie pasa ruchu oraz ostrzec kierowcę poprzez delikatne zawrócenie samochodu na środek pasa.

Nowy Ford Focus zdobył także maksymalną ocenę Euro NCAP za bezpieczeństwo podczas zderzenia, włączając w to najwyższą możliwą notę za ochronę przewożonych dzieci uzyskaną w testach zderzeniowych obejmujących uderzenia z przodu oraz z boków. Pojazd uzyskał także wysoką ocenę w kategorii bezpieczeństwa kierowcy i pasażera oraz pieszych.

„Naszą misją w firmie Ford jest zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa poprzez opracowywanie systemów unikania kolizji oraz zaawansowanych systemów ochrony pasażerów, dlatego uznanie ze strony Euro NCAP jest dla nas niezwykle satysfakcjonujące - mówi Stephen Odell, prezes i dyrektor generalny Ford of Europe. „Jesteśmy dumni, że możemy udostępnić te technologie tak wielu osobom w samochodzie tak szeroko dostępnym, jakim jest nowy Ford Focus”.

„Nagrody Euro NCAP Advanced są przyznawane w uznaniu dla innowacji w dziedzinie bezpieczeństwa na najwyższym poziomie i cieszymy się, że Ford pokazał zaangażowanie w bezpieczeństwo swoich pojazdów, takich jak nowy Ford Focus - mówi Andre Seeck, dyrektor Euro NCAP.

Zmniejszanie ryzyka
System zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach zmniejsza ryzyko zderzenia poprzez monitorowanie drogi przed pojazdem w celu wykrycia pojazdów nie będących w ruchu oraz automatycznie wyhamowuje samochód, jeśli obecność nieruchomego pojazdu na drodze będzie groziła kolizją. Przy prędkościach do 30km/h, laser na podczerwień umieszczony na szczycie przedniej szyby skanuje obszar do ok. 7,6 metra przed pojazdem w poszukiwaniu istniejących przeszkód. Jeśli kamera wykryje przed samochodem hamowanie, wolniejsze poruszanie się lub nieruchomy pojazd oraz określi, że może dojść do kolizji, nastąpi wstępne uruchomienie hamulców. Jeśli kierowca nie podejmie odpowiednich działań (nie skręci lub nie zahamuje), hamulce uruchomią się automatycznie i nastąpi zwolnienie przepustnicy.

System utrzymywania pojazdu na pasie ruchu korzysta z kamery umieszczonej na szczycie przedniej szyby oraz monitoruje drogę przed pojazdem. Obraz z kamery jest analizowany na bieżąco w celu wykrycia oznaczeń pasa ruchu – typowych, ciągłych lub przerywanych linii oznaczających brzegi pasa ruchu lub jezdni. Informacja na temat pozycji samochodu względem linii jest następnie wykorzystywana, aby pomóc kierowcy pozostać w wyznaczonych liniach.

System utrzymywania pojazdu w pasie ruchu działa na dwa sposoby. Gdy pojazd najedzie na linię, system automatycznie delikatnie skręci koła, aby skierować samochód na właściwy tor, czyli na środek pasa ruchu. Skręt pojazdu jest nieznaczny i w większości przypadków nie zawróci go samoczynnie na właściwy pas. Jednak jest on wystarczający, aby odczuł go kierowca i mógł sam wyrównać pozycję samochodu. Ponadto, gdy system utrzymywania pojazdu na pasie ruchu wykryje, że samochód najechał na linię, kierownica zacznie wibrować, aby ostrzec prowadzącego pojazd.

Zarówno system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach, jak i system utrzymywania pojazdu na pasie ruchu są w pełni zautomatyzowane, można je jednak dezaktywować przyciskiem umieszczonym na przełączniku kierunkowskazów.  

„W Euro NCAP wciąż jesteśmy świadkami opracowywania nowych, ekscytujących innowacji w dziedzinie bezpieczeństwa pojazdów przez wszystkich producentów samochodów. Tempo tych zmian działa na korzyść użytkowników dróg w całej Europie - mówi sekretarz generalny Euro NCAP, Michiel van Ratingen.

Nadwozie o wysokiej wytrzymałości
Przyznanie nowemu Focusowi pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP potwierdza doskonałą konstrukcję nowej globalnej płyty podłogowej samochodów kompaktowych. Konstrukcja Forda C-Max oraz Grand C-Max opiera się na tych samych rozwiązaniach dlatego oba te samochodu zdobyły w ubiegłym roku 5 gwiazdek w testach NCAP.

Nowy Focus został zaprojektowany tak, aby spełniać, a nawet przewyższać standardy bezpieczeństwa na całym świecie. Samochód został poddany rzeczywistym oraz komputerowym testom zderzeniowym ponad 12 tysięcy razy, aby zapewnić największą możliwą ochronę dla pasażerów w różnym wieku oraz o różnej budowie ciała.

„Od samego początku pracy nad nowym Fordem Focus chcieliśmy stworzyć pojazd, który będzie wyznaczał kierunek w dziedzinie nowych technologii oraz bezpieczeństwa - mówi Gunnar Herrmann, dyrektor odpowiedzialny za globalny pion pojazdów kompaktowych Forda. „Mocną stroną nowego Forda Focus jest sztywność nadwozia oraz szerokie zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości”.

55% nadwozia jest wykonane ze stali o wysokiej wytrzymałości, z czego 31% stanowi niezwykle twarda stal borowa. Jest to więcej niż w jakimkolwiek innym Fordzie wyprodukowanym do tej pory.

Stal borową zastosowano w konstrukcji przedniego oraz środkowego słupka, progów oraz wzmocnień drzwi, aby stworzyć maksymalnie sztywną i odporną na zgniecenia kabinę pasażerską. Ponadto, zintegrowana obręcz wzmacniająca otwór drzwiowy oraz ścieżki obciążenia drzwi zostały wykonane ze stali o wysokiej wytrzymałości, aby zapewnić doskonałą ochronę przed uderzeniami z boku.

Nowy Focus to także opatentowana przednia rama pomocnicza podwozia, która odłącza się w razie silnego zderzenia czołowego, zapobiegając tym samym deformacjom w obszarze wnęki na nogi. Ochrona pieszych została zwiększona przez dodanie „miękkiego” pasa podokiennego. Ford zmienił także położenie mechanizmu wycieraczek, aby zmniejszyć ryzyko uszkodzeń ciała.

Inteligentny system bezpieczeństwa
Nowy Focus został wyposażony w inteligentny system bezpieczeństwa, który zawiera przednie poduszki powietrzne nowej generacji dla kierowcy oraz pasażera, a także boczne poduszki powietrzne, wyposażone w boczne otwory wentylacyjne, które pozwalają zmniejszyć ciśnienie odczuwane przez najmniejszych pasażerów.

Kolumna kierownicy, która odchyla się w bok podczas zderzenia czołowego z dużą prędkością, zmniejsza obciążenie działające na głowę oraz na klatkę piersiową kierowcy. Oba przednie fotele wyposażone są w bardziej efektywne napinacze w zwijaczach zwiększające wciągnięcie pasa, a także ograniczniki siły napięcia. Pasażerowie siedzący z tyłu są chronieni przez trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, a dodatkowo wszystkie modele posiadają mocowania Isofix dla fotelików dziecięcych.

Kolejną zaletą jest funkcja blokady zamków drzwi, która pozwala kierowcy na elektryczne blokowanie lub otwieranie tylnych drzwi za pomocą przycisku. Zamki są odblokowywane automatycznie w razie wypadku.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane