/  / Nowy Focus, nowy Mondeo

CENY | Nowy Focus, nowy Mondeo

null
© Ford
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Wczoraj podaliśmy polskie ceny na zmodernizowanego Focusa, a dziś pora przedstawić ofertę zupełnie nowego Forda Mondeo. Reprezentant klasy średniej z błękitnym owalem na masce startuje nad Wisłą w cenie od 89 000 złotych.

Nowej generacji Ford Mondeo wjedzie do polskich salonów sprzedaży z cenami, które bez opcji startują z pułapu 89 000 złotych (cennik inauguracyjny). Do wyboru będą trzy różne wersje nadwoziowe – hatchback, kombi oraz sedan – przy czym wyłącznie dla tej ostatniej odmiany przewidziano napęd hybrydowy (187 koni).

Dodajmy jeszcze, że dopłata do Mondeo kombi w porównaniu do odmiany 5-drzwiowej wynosi bez względu na wybrane wyposażenie równe 4 000 złotych.

Podstawowa wersja wyposażenia nowego Mondeo to Ambiente Plus. Składają się na nią takie elementy wyposażenia standardowego jak m.in. 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, klimatyzacja manualna, radioodtwarzacz CD/MP3 z kolorowym wyświetlaczem oraz 6 głośników i wejście USB, elektryczny hamulec postojowy, system Ford MyKey, a także relingi bagażnika z wykończeniem w kolorze chromu (tylko dla kombi). Uroku dodają Fordowi ponadto tylne światła wykonane w technologii LED.

Stopień wyżej od Ambiente Plus jest kolejna wersja wyposażenia – Gold Edition. Ceny zaczynają się od 96 190 złotych w przypadku benzyny (1.5 EcoBoost) oraz od 102 190 złotych dla diesla (1.6 TDCi). W zamian za wydane pieniądze klient otrzymuje w standardzie ponadto takie "dobrodziejstwa" jak m.in. klimatyzację dwustrefową z automatyczną regulacją temperatury (DEATC), radioodtwarzacz CD/MP3 z systemem Ford SYNC i AppLink oraz 8 głośników i gniazda USB/AUX-IN, podgrzewana przednia szyba (Quickclear), czujniki parkowania przód/tył, a także kierownica i uchwyt dźwigni zmiany biegów wykończone skórą.

Topowa wersja wyposażenia to Titanium. Można ją mieć od 103 000 złotych w przypadku benzyny lub od 109 000 złotych, jeśli wybierzemy podstawową jednostkę wysokoprężną 1.6 o mocy maksymalnie 115 koni. W skład wyposażenia standardowego wchodzą tu m.in. 17-calowe obręcze ze stopów lekkich, oświetlenie wnętrza diodami LED z elementami nastrojowego oświetlenia, obramowanie szyb bocznych w kolorze chromu, przednie fotele sportowe/podgrzewane/z regulacją temperatury, tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości, jak również 10,1-calowy kolorowy wyświetlacz umieszczony między zegarami. Nad bezpieczeństwem jazdy czuwa technologia wspomagająca utrzymanie pojazdu na pasie ruchu (Lane Keeping Aid), system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition) oraz układ monitorowania koncentracji kierowcy (Driver Alert).

A co ciekawego mamy w gamie jednostek napędowych do nowego Mondeo? Wśród benzynowców paletę otwiera teraz 1,5-litrowy EcoBoost, generujący moc 160 KM oraz moment obrotowy rosnący do maksymalnie 240 Nm. Motor zastąpił oferowaną wcześniej konstrukcję EcoBoost o pojemności skokowej 1,6 litra. Nowy silnik współpracować może z przekładnią manualną 6-biegową (prędkość maksymalna to 222 km/h; deklarowane średnie zużycie paliwa wynosi około 5,8 l/100 km). Druga możliwa konfiguracja to połączenie wspomnianego 1.5 EcoBoost z 6-stopniowym automatem – ceny zaczynają się tutaj od 98 000 złotych.

Druga dostępna w gamie Mondeo jednostka z rodziny EcoBoost ma 2,0 litry pojemności skokowej i rozwijać może maksymalnie 203 KM przy 300 Nm momentu obrotowego lub 240 koni i 340 Nm. Do zmiany biegów służy w obu przypadkach 6-stopniowy automat. Warto wspomnieć, że konstrukcję 2.0 EcoBoost przewidziano wyłącznie dla poziomu wyposażenia Titanium (ceny od 120 600 złotych).

W niedalekiej przyszłości (czytaj: rok przyszły) do gamy silnikowej Mondeo dołączy ponadto konstrukcja 1.0 EcoBoost, która seryjnie zdobywa nagrody branżowe pod maską Fiesty i Focusa, triumfując na przykład w plebiscycie International Engine of the Year trzy razy pod rząd (!).

W dieslowskiej gamie Mondeo możemy natomiast wybierać z następujących propozycji silnikowych:
- 1.6 TDCi 115 KM: ceny od 95 000 złotych
- 1.6 TDCi ECOnetic 115 KM: ceny od 97 900 złotych
- 2.0 TDCi 150 KM + 6-stopniowa skrzynia manualna: ceny od 99 000 złotych
- 2.0 TDCi 150 KM + 2-sprzęgłowy automat 6-biegowy PowerShift: ceny od 108 000 złotych
- 2.0 TDCi 180 KM + 6-stopniowa skrzynia manualna: ceny od 110 790 złotych (od poziomu Gold Edition)
- 2.0 TDCi 180 KM + 2-sprzęgłowy automat 6-biegowy PowerShift: ceny od 119 790 złotych (od poziomu Gold Edition)

Na wstępie wspomniano, że nowy Ford Mondeo występować też może w wersji benzynowo-elektrycznej (Titanium Hybrid). Hybrydę można kupić wyłącznie w odmianie nadwoziowej sedan, która kosztuje przy kasie równe 122 000 złotych.

Auto korzysta z połączenia specjalnie opracowanego 2-litrowego silnika benzynowego o czterech cylindrach oraz jednostki elektrycznej zasilanej wyjątkowo lekkim akumulatorem litowo-jonowym (1,4 kWh). Układ obejmuje ponadto system odzyskiwania energii podczas hamowania oraz przekładnię automatyczną CVT.

Według oficjalnych danych producenta, 187-konne Mondeo z napędem hybrydowym spala w cyklu mieszanym około 4,2 l paliwa na 100 km, przy emisji CO2 na poziomie 99 g/km. Kierowca rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 9,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 187 km/h.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane