/  / Nowy Focus kosztuje od...

CENY | Nowy Focus kosztuje od...

null
© Ford
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Znamy już ceny modelu Ford Focus po liftingu. Kompakt z błękitnym owalem na masce kosztuje w podstawowej wersji niecałe 58 000 złotych. Klienci mogą kupić nowego Focusa z pakietami wyposażenia tańszymi do 50%.

Na polskim rynku nowy Ford Focus jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia do wyboru. Podstawowa wersja Trend obejmuje w standardzie takie elementy jak m.in. klimatyzacja manualna, układ monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS), system Ford MyKey, elektrycznie sterowane lusterka boczne/lakierowane w kolorze nadwozia ze zintegrowanymi kierunkowskazami, kierownica i uchwyt dźwigni zmiany biegów wykończone skórą, komputer pokładowy oraz elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich.

Zgodnie z ogłoszonym właśnie cennikiem inauguracyjnym, podstawowa wersja nowego Focusa kosztuje nad Wisłą od 57 990 złotych. Pod maską pracuje silnik benzynowy 1.6 Ti-VCT, który współpracując z przekładnią manualną o 5 przełożeniach generuje maksymalnie moc 85 KM oraz 141 Nm momentu obrotowego. Sprint do setki zabiera kierowcy poniżej 15 sekund, a prędkość maksymalna to 170 km/h. Deklarowane zużycie paliwa wynosi około 5,9 l/100 km.


Mocną stroną oferty Forda jest technologia silnikowa EcoBoost. Mamy do wyboru dwie jednostki napędowe z tej rodziny – 1.0 EcoBoost, który generuje 100 lub 125 koni przy maksymalnie 170 Nm momentu obrotowego. Druga propozycja to natomiast nowy silnik 1.5 EcoBoost (pojawi się też w nowym Mondeo). Występuje w dwóch wariatach mocy (150 lub 182 KM/240 Nm) oraz w konfiguracji z przekładnią manualną 6-biegową lub z 6-biegowym automatem.

Oba wspomniane silniki EcoBoost w Focusie spełniają normę emisji spalin Euro 6. Dodajmy tylko, że wspomniany wyżej motor 1.5 w mocniejszej wersji 180-konnej występuje w ofercie dopiero od wyższego poziomu wyposażenia Trend Sport (ceny od 77 640 złotych).

Wersja Trend występuje też do wyboru ze wszystkimi przewidzianymi w gamie Focusa jednostkami wysokoprężnymi, który wachlarz mocy obejmuje od 95 KM (motor 1.6 TDCi) do 150 KM (2.0 TDCi). Ceny bez opcji wynoszą od 68 990 złotych do 87 740 złotych.

Wyższa wersja wyposażenia – Trend Sport – obejmuje dodatkowo takie elementy jak m.in. zawieszenie o sportowej charakterystyce, przednie fotele sportowe, podgrzewane lusterka boczne, a także ozdobna listwa w kolorze aluminium, biegnąca wzdłuż dolnej linii szyb bocznych. Ceny startują z poziomu 64 390 złotych w przypadku benzyny (wolnossący 1.6 105 KM) lub od 72 390 złotych za najtańszego diesla (95-konny 1.6 TDCi).

Wreszcie najbogatsza wersja – Titanium. Ceny zaczynają się od 69 990 złotych dla jednostek benzynowych lub od 77 990 złotych dla diesli. Elementy wyposażenia standardowego to m.in. klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną regulacją temperatury (DEATC), przycisk rozrusznika Ford Power, tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości (ASLD), fotel kierownicy z regulacją odcinka lędźwiowego, tylna kanapa ze składanym podłokietnikiem oraz aluminiowe nakładki na progi przednich drzwi z logo producenta. Ponadto, na pokładzie jest radioodtwarzacz CD/MP3 z Ford SYNC 2 (zawiera m.in. kolorowy wyświetlacz dotykowy 8-calowy oraz zestaw głośnomówiący z Bluetooth), a także 4,2-calowy kolorowy wyświetlacz między zegarami.

Przypomnijmy, że gama wersji nadwoziowych kompaktowego Forda obejmuje nie tylko odmianę 5-drzwiową, ale również sedana i kombi. Dopłata w porównaniu z hatchbackiem wynosi odpowiednio 1 000 oraz 3 000 złotych (bez względu na wybraną wersję wyposażenia).

Dla polskich klientów przygotowano ponadto pakiety wyposażenia w promocyjnej cenie. I tak dla wersji Trend można dokupić pakiet Gold X (zawiera m.in. światła do jazdy dziennej LED, przednie światła przeciwmgielne, tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości) z rabatem do 42% w porównaniu z cenami katalogowymi, natomiast pakiet Platinium X jest tańszy o 45% i zawiera m.in. klimatyzację dwustrefową z automatyczną regulacją temperatury, 16-calowe obręcze ze stopów lekkich, system zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach Active City Stop, a także czujniki parkowania z tyłu i zabezpieczenie krawędzi drzwi Door Edge Protector.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane