/  / Nowy Focus i pierwsze przymiarki cenowe

Nowy Focus i pierwsze przymiarki cenowe

null
© Ford
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Ford Focus to europejska czołówka w segmencie kompaktów. W tym roku koncern zdecydował się na modernizację swojego best-sellera. Focus po liftingu jest już dostępny na rynku niemieckim w cenie od 16 450 euro.

Klienci na rynku niemieckim mogą już składać zamówienia na zmodernizowany model Ford Focus. W zależności od wybranej wersji nadwoziowej ceny zaczynają się od 16 450 euro (5-drzwiowy hatchback), 17 060 euro (sedan) lub od 17 360 euro (kombi). W wersji bazowej kompakt z błękitnym owalem na masce wyposażony jest w czterocylindrowy silnik benzynowy 1.6 TI-VCT, który rozwija maksymalnie 85 KM.

Gama dostępnych jednostek napędowych obejmuje następujące propozycje (w nawiasie podano średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym/wersja 5-drzwiowa):
BENZYNA
- 1.6 TI-VCT 85 KM/skrzynia 5-biegowa manualna (5,9 /100 km)
- 1.0 EcoBoost 100 KM/skrzynia 5-biegowa manualna (4,6 l/100 km)
- 1.0 EcoBoost 99 g 100 KM/skrzynia 5-biegowa manualna (4,3 l/100 km)
- 1.0 EcoBoost 125 KM/skrzynia 6-biegowa manualna (4,7 l/100 km)
- 1.5 EcoBoost 150 KM/skrzynia 6-biegowa manualna (5,5 l/100 km)
- 1.5 EcoBoost 150 KM/ skrzynia automatyczna PowerShift (5,8 l/100 km)
- 1.5 EcoBoost 180 KM/skrzynia 6-biegowa manualna (5,5 l/100 km)
- 1.5 EcoBoost 180 KM/ skrzynia automatyczna PowerShift (5,8 l/100 km)

"Nowy benzynowy silnik 1.5 EcoBoost wykorzystuje sprawdzone rozwiązanie technologiczne z jednostki 1.0 EcoBoost, takie jak całkowicie nowy projekt głowicy silnika z unowocześnionym układem chłodzenia i zintegrowanym kolektorem wydechowym, oferującym najlepsze osiągi przy najniższym możliwym zużyciu paliwa, czy komponenty i akcesoria o niższej wadze i zredukowanym tarciu, które zapewniają wyższą i bardziej oszczędną kulturę pracy i lepszą dynamikę prędkości obrotowych - mówi  Joe Bakaj, wiceprezes da. rozwoju produktów, Ford of Europe.

DIESEL
- 1.6 TDCi 95 KM/skrzynia 6-biegowa manualna (4,2 l/100 km)
- 1.5 TDCi 95 KM/skrzynia 6-biegowa manualna (3,8 l/100 km)
- 1.5 TDCi ECOnetic 105 KM/skrzynia 6-biegowa manualna (3,4 l/100 km)
- 1.6 TDCi 115 KM/skrzynia 6-biegowa manualna (4,2 l/100 km)
- 1.5 TDCi 120 KM/skrzynia 6-biegowa manualna (3,8 l/100 km)
- 1.5 TDCi 120 KM/skrzynia automatyczna PowerShift (4,2 l/100 km)
- 2.0 TDCi 150 KM/skrzynia 6-biegowa manualna (4,1 l/100 km)
- 2.0 TDCi 150 KM/skrzynia automatyczna PowerShift (4,6 l/100 km)

Ofertę modelową Forda uzupełnia ponadto odmiana zasilana LPG (115 KM), Focus Electric oraz usportowiony Focus ST (250 KM).

Na rynku niemieckim nowy Focus oferowany jest w czterech wersjach wyposażenia (Ambiente – od 16 450 euro; Trend – od 18 360 euro; Business – od 20 960 euro; a także Titanium – od 22 060 euro), a do tego dochodzi jeszcze bogata paleta różnych pakietów wyposażeniowych.

Podstawowa wersja wyposażenia Ambiente obejmuje takie elementy jak m.in. komputer pokładowy, lusterka boczne w kolorze nadwozia regulowane elektrycznie, ABS/EBD/ESP/TCS, system Ford Easy Fuel, kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach, system MyKey, kontrola ciśnienia w ogumieniu TPMS, centralny zamek z pilotem, asystent ruszania pod górę, a także 16-calowe felgi stalowe z oponami w rozmiarze 205/55 R16.

Za dopłatą klienci mogą "uzbroić" swojego Focusa w takie rozwiązania wspierające pracę kierowcy jak np. system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach Active City Stop. W razie niebezpieczeństwa system przygotowuje do działania układ hamulcowy, a jeśli kierowca nie zareaguje, dodatkowo redukuje moment obrotowy silnika i automatycznie aplikuje hamulce, aby zredukować siłę uderzenia. Układ działa teraz do prędkości 50 km/h.

Z kolei udoskonalony system reflektorów adaptacyjnych (Adaptive Front Lighting System) dostosowuje strumień światła emitowany przez nowe, bi-ksenonowe reflektory HID do warunków panujących na drodze. System ocenia natężenie światła zewnętrznego oraz wykrywa obiekty na jego drodze, a następnie odpowiednio modyfikuje kąt padania oraz natężenie wiązki światła z reflektorów, wykorzystując do tego jedno z siedmiu zaprogramowanych ustawień. Wybór trybu oświetlenia drogi jest również dostosowywany do aktualnej prędkości pojazdu, kąta skrętu koła kierownicy oraz odległości od obiektów znajdujących się przed pojazdem.

Focus to pierwszy model Forda oferowany z systemem wspomagającym parkowanie prostopadłe – nowa technologia Perpendicular Parking pozwala kierowcom zaparkować pojazd prostopadle pomiędzy innymi pojazdami bez konieczności dotykania kierownicy.


Autor: Rafał Żaglewski
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane