/  / Nowy Avensis i silniki

Nowy Avensis i silniki

null
© IBRM SAMAR
null

Gama modelu Toyota Avensis, debiutującego na rynku po istotnych zmianach modernizacyjnych, obejmować będzie do wyboru trzy silniki benzynowe oraz dwa – zupełnie nowe – diesle.

Na początek nowy silnik wysokoprężny 1.6 D-4D, który w gamie Avensisa zastępuje dotychczasową jednostkę 2.0 D-4D. Omawiana konstrukcja – dostarczana przez BMW – rozwija maksymalnie moc 112 koni przy 4000 obr./min. oraz 270 Nm w zakresie 1750-2250 obr./min. Według oficjalnych danych fabrycznych, tak wyposażony Avensis z 6-stopniową skrzynią manualną zapewnia przyspieszenie do "setki" w czasie około 11,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h.

W porównaniu do wcześniejszej jednostki 2.0 średnie zużycie paliwa spadło o około 8% do poziomu 4,1 l/100 km.

Drugi dostępny w gamie Avensisa turbodiesel – czyli nowa konstrukcja 2.0 D-4D – kładzie natomiast większy nacisk na dynamikę i osiągi pojazdu. Rozwija maksymalnie 143 KM przy 4000 obr./min. oraz 320 Nm w zakresie 1750-2250 obr./min. Na rozpędzenie się ze startu do 100 km/h kierowca potrzebuje około 9,5 sekundy, przy prędkości maksymalnej wynoszącej 200 km/h.

Według Toyoty, nowy diesel wyróżnia się wysoką kulturą pracy oraz systemem start-stop. Standardowo współpracując z 6-stopniową skrzynią manualną, nowy motor 2.0 D-4D oferuje średnie zużycie paliwa zaczynające się od około 4,5 l/100 km.


Nowe jednostki Diesla otrzymały wydłużone do 20 000 km okresy międzyprzeglądowe, a koszt ich obsługi serwisowej na dystansie 90 000 km został obniżony o około 20%.

Oba wspomniane diesle w gamie Toyoty Avensis stanowią owoc współpracy japońskiego koncernu oraz BMW.

Silniki benzynowe
Wszystkie jednostki benzynowe Valvematic:
- 1.6 132 KM przy 6400 obr./min. oraz 160 Nm przy 4400 obr./min.
- 1.8 147 KM przy 6400 obr./min. oraz 180 Nm przy 4000 obr./min.
- 2.0 152 KM przy 6200 obr./min. oraz 196 Nm przy 4000 obr.min.
zmodyfikowano w gamie Avensisa pod kątem obniżenia zużycia paliwa. Inżynierowie zwiększyli stopień sprężania, zoptymalizowali proces wtrysku paliwa oraz zastosowali nowe materiały o zmniejszonym współczynniku tarcia.

Zmiany w konstrukcji bezstopniowej przekładni Multidrive S – stosowanych z silnikami 1.8 (opcja) oraz 2.0 (standard) – pozwoliły na oszczędności w zużyciu paliwa rzędu około 4%.

Jak zapowiada producent, średnie zużycie paliwa dla silnika 1.6 Valvematic zaczyna się od około 6,1 l/100 km. W przypadku benzynowca 1.8 – dostępnego z 6-biegową skrzynią ręczną lub z przekładnią Multidrive S – jest to wartość wynosząca odpowiednio od około 6,0 lub 5,9 l/100 km.

Pierwsze egzemplarze nowej Toyoty Avensis trafią oficjalnie do polskich salonów sprzedaży w czerwcu. Obok zmodernizowanego Aurisa będzie to jedna z najważniejszych premier marki AD 2015.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane