/  / Nowości silnikowe 2015

Nowości silnikowe 2015

null
© BMW
null

BMW i układ hybrydowy z modelu i8 należą do głównych zwycięzców konkursu International Engine of the Year. Wspomniana konstrukcja okazała się najlepsza nie tylko w klasyfikacji łącznej, ale również w kategorii – nowość 2015.

Dla supersportowego BMW i8 koncern z Bawarii zadecydował się zaprojektować układ hybrydowy z trzycylindrowym silnikiem benzynowym TwinPower Turbo, który rozwija moc aż 231 KM i napędza tylną oś. Do tego dochodzi jeszcze drugi silnik – elektryczny, którego moc o wartości 131 koni trafia na koła przednie. Co ciekawe, "elektryk" może samodzielnie rozpędzić auto do 120 km/h i przejechać bez wspomagania jednostki spalinowej dystans do 37 kilometrów.

Moc systemowa drzemiąca w BMW i8 wynosi łącznie 362 konie mechaniczne, natomiast maksymalny moment obrotowy to 250-320 Nm.

Jury konkursu International Engine of the Year w modelu i8 doceniło dwie rzeczy – iście sportowe osiągi, ale równocześnie wyjątkowo niskie zużycie paliwa. Kierowca jest w stanie rozpędzić się do "setki" w czasie zaledwie 4,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 256 km/h. Z drugiej jednak strony, BMW i8 spala średnio tylko około 2,1 l benzyny na 100 km, przy emisji CO2 zaczynającej się poniżej 50 g/km.

Jak zauważył jeden z jurorów konkursu, BMW i8 oraz jego jednostka napędowa przenoszą nas w przyszłość motoryzacji. "To technologia, która jeszcze kilka lat temu wydawałaby się niemożliwa do wyobrażenia. A jednak działa".

W kategorii "nowość" napęd BMW uzyskał od jurorów łącznie aż 339 punktów. To ogromna przewaga nad resztą stawki. Warto jednak dodać, że inne jednostki napędowe – czyli konstrukcje General Motors, Volvo czy Volkswagena – uzyskały niemal identyczne wyniki punktowe.

Oto najlepsze jednostki napędowe według jury konkursu International Engine of the Year 2015 w kategorii "nowość" (według liczby uzyskanych punktów):
1. BMW i układ hybrydowy plug-in obejmujący 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.5 (moc systemowa: 362 KM)
liczba punktów: 339
zastosowanie: BMW i8
2. Mercedes-AMG 4.0 Biturbo V8
liczba punktów: 209
zastosowanie: Mercedes-AMG GT (462 KM) oraz GT-S (510 KM), Mercedes-Benz C63 AMG (476 KM) oraz C63 S AMG (510 KM)
3. Ferrari 3.9 Biturbo V8
liczba punktów: 159
zastosowanie: Ferrari California (560 KM)
4. Volvo i czterocylindrowa jednostka turbodoładowana 2.0
liczba punktów: 135
zastosowanie: Volvo S60, V60, XC60 (306 KM) oraz XC90 (320 KM)
5. Volkswagen 1.4 TSI Hybrid
liczba punktów: 134
zastosowanie: Volkswagen Golf GTE, Audi A3 e-tron (204 KM)
6. General Motors 1.0 Turbo
liczba punktów: 132
zastosowanie: Opel Adam, Corsa (90 lub 115 KM)

Zespół napędowy BMW – oprócz zwycięstwa w kategorii "nowość" – zajął też pierwsze miejsce wśród jednostek o pojemności 1,4-1,8 litra. Okrzyknięto go też zwycięzcą klasyfikacji łącznej plebiscytu International Engine of the Year 2015 (PATRZ TUTAJ).
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane