/  / Nowości Hondy 2015/2016 – Jazz, HR-V i nowy Civic

Nowości Hondy 2015/2016 – Jazz, HR-V i nowy Civic

null
© Honda
null

Na rynku europejskim Hondzie ostatnio nie wiedzie się najlepiej. Impulsem do wzrostu sprzedaży mają być nowości – przede wszystkim miejski crossover, czyli Honda HR-V. Z kolei na początku roku 2017 do salonów wjedzie Honda Civic X.

Po premierze rynkowej tego modelu japońska marka wiele sobie obiecuje. Nowa Honda HR-V – bo o niej mowa – święci już triumfy na rynku amerykańskim oraz w Kraju Kwitnącej Wiśni, gdzie oferowana jest tamtejszym klientom pod nazwą "Vezel". Teraz pierwsze egzemplarze testowe HR-V trafiły do polskich salonów dealerskich. Jakie są atuty tego crossovera?

Na pewno dynamicznie zaprojektowana linia nadwozia, w którym starano się połączyć wrażenie masywności a'la SUV oraz akcenty sportowe – np. ukryte klamki tylnych drzwi oraz opadająca ku bagażnikowi linia dachu. A skoro o bagażniku mowa... "Kufer" Hondy HR-V przy normalnym ustawieniu oparć kanapy ma pojemność 470 litrów, a maksymalnie – 1533 litry.

Walory użytkowe podnosi dodatkowo system składania siedzeń Magic Seats. Układ daje możliwość ustawiania foteli w różnych konfiguracjach, a także powiększenie pojemności bagażnika poprzez złożenie tylnej kanapy i uzyskanie dzięki temu zupełnie płaskiej podłogi.

Początkowo nowa Honda HR-V będzie oferowana do wyboru z jednostką wysokoprężną 1.6 i-DTEC o mocy maksymalnie 120 KM lub z benzyniakiem 1.5 i-VTEC 130 KM. W tym drugim przypadku będzie do wyboru 6-biegowa skrzynia manualna lub CVT.

Honda HR-V – rywalizująca o względy klientów z takimi modelami jak np. Opel Mokka czy Mazda CX-3 – w podstawowej wersji kosztuje od 77 000 złotych (PATRZ TUTAJ).



Dobry dla rodzin z małymi dziećmi
Kolejną tegoroczną nowością Japończyków jest miejska Honda Jazz trzeciej generacji. Samochód stanowi kontynuację koncepcji, z jakiej zasłynęli poprzednicy. A jest to przede wszystkim zaskakująco przestronna – jak na zwartą sylwetkę nadwozia – kabina pasażerska. Na brak miejsca nie będą wcale narzekać dwie dorosłe osoby oraz dwoje dzieci siedzących w fotelikach. Składany wózek czy rowerek można umieścić w bagażniku, który dysponuje pojemnością od 354 do 1314 litrów.

Co ciekawe, zarówno nowy Jazz, jak i HR-V dzielą płytę podłogową, która ma zbiornik paliwa umieszczony pod fotelem kierowcy. Dodajmy, że miejscem produkcji Jazza III są zakłady Hondy w Japonii.

Klienci, którzy wybiorą wersję Comfort lub Elegance w gamie Jazza, będą mogli skorzystać ze standardowego systemu multimedialnego Honda Connect. Działa on w oparciu o Androida. Nowy system zapewnia łatwą obsługę aplikacji za pośrednictwem ekranu dotykowego 5- lub 7-calowego, umieszczonego w desce rozdzielczej.

Ponadto, system Honda Connect jest oferowany z fabrycznie zainstalowanymi aplikacjami i umożliwia dodawanie aplikacji za pomocą usługi Honda App Center. System daje szybki dostęp do usług internetowych takich jak przeglądarka, wiadomości podawane w czasie rzeczywistym, informacje o pogodzie i utrudnieniach w ruchu, a także do serwisów społecznościowych i stacji muzycznych.

Honda Jazz III – mierząca 3995 mm długości z rozstawem osi 2530 mm – jest nieznacznie większa od poprzednika. Do jej napędu przewidziano póki co tylko benzynową jednostkę 1.3 i-VTEC, która rozwija moc do 102 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 123 Nm przy 5000 obr./min.

Nowa Honda Jazz w wersji bazowej kosztuje na polskim rynku poniżej 60 000 złotych (PATRZ TUTAJ).

Na horyzoncie Civic nowej generacji
Na polskim rynku można aktualnie kupić zmodernizowane wersje takich modeli Hondy jak CR-V oraz Civic – teraz oferowany w nowych, atrakcyjniejszych cenach. Warto wspomnieć ponadto o 310-konnym Civicu Type-R oraz o kolejnym wcieleniu Hondy NSX, która pojawić się ma w roku przyszłym.

A skoro mówimy o roku przyszłym... Według tego, co udało się nam dowiedzieć u wiarygodnych źródeł, w 2016 poznany nową generację Hondy Civic. Koncept ujrzy światło dzienne podczas wiosennej wystawy motoryzacyjnej w Genewie, natomiast ostateczna wersja produkcyjna – na salonie samochodowym w Paryżu.

Do salonów sprzedaży Honda Civic X wjedzie natomiast w roku 2017.


AUTOR: RAFAŁ ŻAGLEWSKI
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane