/  / Nowiutkie Volvo V90 na start

Nowiutkie Volvo V90 na start

null
© Volvo
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

W tym tygodniu wystartowała w Szwecji seryjna produkcja modelu Volvo V90. Na skandynawskim rynku kombi może sprzedawać się nawet dużo lepiej niż sedan z oznaczeniem S90.

Volvo projektuje samochody z nadwoziem kombi już od 60 lat. Jest więc się czym pochwalić. Jednak nowiutkie V90 – przyszykowane jako następca dla wysłużonego V70 – chce podnieść poprzeczkę jeszcze wyżej. Na długość samochód mierzy prawie 5 metrów (dokładnie 4936 mm), ma na pokładzie nowoczesne systemy multimedialne, eleganckie wstawki (np. gałkę zmiany biegów ze szkła kryształowego Orrefors, fotele sportowe z tapicerką skórzaną czy nagłośnienie Bowers & Wilkins), a także wspiera w pracy kierowcę i pomaga mu uniknąć potencjalnie niebezpiecznych sytuacji na drodze.

Jeszcze nigdy żadne kombi spod znaku Volvo nie miało również tak mocnego silnika jak V90 w topowej odmianie T8. Ta bowiem zapewnia kierowcy moc systemową na poziomie 407 KM oraz maksymalnie 640 Nm momentu obrotowego. Po ostrym starcie pierwsza setka na liczniku pojawia się już po upływie 5,2 sekundy.



A jak Volvo V90 wypada pod względem wymiarów bagażnika? Otóż standardowo "kufer" pomieści 560 litrów (mierzone do linii okien). Przy złożonych oparciach tylnej kanapy da się natomiast wygospodarować około 1550 litrów.

Nowe Volvo V90 od jakiegoś czasu można już zamawiać w polskich salonach sprzedaży. Ceny wahają się od co najmniej 181 300 do maksymalnie 301 000 złotych bez opcji dodatkowych.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane