/  / Nowe życie Renault Espace

Nowe życie Renault Espace

null
© Renault
nullnullnullnullnullnullnull

Wiosną przyszłego roku doczekamy się premiery zupełnie nowej wersji Renault Espace w Polsce. Samochód powraca jako duży crossover o płynnej i masywnej sylwetce.

Historia modelu Renault Espace trwa na rynku już od roku 1984. "Francuz" stał się punktem odniesienia w europejskim segmencie dużych samochodów rodzinnych typu van m.in. dzięki przestronnej kabinie o dużych możliwościach zmiany konfiguracji wnętrza oraz wygodzie docenianej przez pasażerów na dalekich trasach. Do dziś sprzedaż wszystkich czterech generacji Espace wyniosła łącznie ponad 1 245 000 egzemplarzy.

Konkurencja jednak nie śpi. Na rynku pojawiły się w międzyczasie ciekawe propozycje marek konkurencyjnych, w tym m.in. bardzo dobrze przyjęty przez szeroką publiczność Ford S-Max, który ma na koncie m.in. nagrodę Car of the Year 2007.

Idzie nowe
Na jesiennej wystawie w Paryżu doczekaliśmy się pierwszej oficjalnej prezentacji Renault Espace w zupełnie nowej formie. Dlaczego zupełnie nowej? Otóż dlatego, że francuska marka pod dobrze znaną klientom nazwie modelu postanowiła stworzyć przestronne i komfortowe auto rodzinne, ale opakowane w nadwoziu stylizowanym na jakże modne obecne crossovery.


"Podwyższony dolny pas nadwozia, wyraźnie zaznaczone nadkola i stosunkowo niewielka wysokość nadają nowemu Espace interesujący wygląd, zwłaszcza jak na dużego crossovera. Atrakcyjny przód, zgodny z nową stylistyką marki, reflektory w 100% oparte na technologii LED i charakterystyczny układ świateł zapowiadają wyrazisty temperament - podkreśla Christophe Dupont, dyrektor designu gamy D i E w Renault.

Zrywający z klasyczną linią vana na rzecz dynamicznego stylu crossovera, nowe Renault Espace dostępny będzie w konfiguracji 5- lub 7-osobowej. Nadwozie mierzy 4,85 m długości oraz 1,87 m na szerokość. Stosunkowo niewielka wysokość 1,68 m (o 63 mm mniej niż obecny Espace) oraz wysoki dolny pas nadwozia nadają karoserii smukły wygląd.

Wygoda i dużo światła w kabinie
Szeroki rozstaw osi 2,88 m (o 16 mm więcej niż obecny Grand Espace) również przyczynia się do wrażenia dynamiki, a jednocześnie zapewnia dużo miejsca w środku. Aby światło słoneczne mogło łatwiej wpadać do kabiny, Espace został standardowo wyposażony w panoramiczną przednią szybę o powierzchni 2,8 m2, która nad przednimi siedzeniami przechodzi w stały szklany dach.

Jak zapowiada francuski producent, otwierany panoramiczny dach będzie dostępny w Renault Espace jako element opcjonalny.

Bagażnik wersji 5-osobowej ma pojemność 660 dm3 (mierzoną do przesłony bagażnika). W nowym Renault wszystkie drzwi i klapa bagażnika działają w trybie hands free. System otwierania i zamykania tylnej klapy jest uruchamiany naciśnięciem stopą na dźwignię pod zderzakiem. Układ umożliwia regulację kąta otwarcia klapy, co stanowi praktyczne rozwiązanie w przypadku ograniczonej wysokości pomieszczenia (np. na podziemnym parkingu).

Jak w myśliwcu
Na wprost kierowcy znajduje się zestaw w całości cyfrowych instrumentów pokładowych – wyświetlacz TFT wysokiej rozdzielczości z możliwością zmiany ustawień zastępuje tradycyjne tarcze zegarów. System umożliwia wybranie pożądanych informacji, które mają być pokazywane, a także sposobu ich wyświetlania.

Do bezpieczeństwa jazdy przyczynia się także wyświetlacz przezierny. System generuje obraz w polu widzenia kierowcy (w wirtualnej odległości 2 m). Nie spuszczając oczu z drogi, prowadzący widzi przed sobą informację o chwilowej prędkości, dane z systemu nawigacji, komunikaty o przekroczeniu dozwolonej prędkości czy inne informacje wspomagające kierowanie autem.

W Renault zastosowano też m.in. ciekawe rozwiązanie, które francuska marka nazwała Multi-Sense. "Dzięki Multi-Sense, prawdziwemu „dyrygentowi” wszystkich technologii pokładowych mających wpływ na przyjemność prowadzenia, w tym systemu 4Control (cztery koła skrętne) i sterowania pracą amortyzatorów, kierowca będzie mógł wybrać styl, jaki pragnąłby nadać swojej jeździe i komfortowi podróżowania. To trochę tak, jak byśmy mieli kilka samochodów w jednym - zapewnia Gerard Payen z Renault.

Moda na downsizing
Nowy Renault Espace czekał będzie na klientów z ofertą obejmującą trzy silniki 1.6 turbo do wyboru: jednego benzynowego (Energy TCe 200) oraz dwóch wysokoprężnych (Energy dCi 130 lub dCi 160 Twin Turbo). Doładowanym jednostkom będzie o tyle łatwiej napędzać pokaźny przecież gabarytowo samochód, że nowe Renault waży od swojego poprzednika nawet aż o 250 kilogramów mniej.

Warto podkreślić, że obie mocniejsze jednostki napędowe sparowano z automatyczną skrzynią biegów EDC z podwójnym sprzęgłem. W przypadku 160-konnego diesla jest to przekładnia 6-stopniowa, natomiast w 200-konnym motorze benzynowym ma ona 7 biegów.

Dla klientów z zasobniejszym portfelem
Co ciekawe, dopełnieniem gamy Renault Espace nowej generacji będzie jeszcze lepiej wyposażona i bardziej luksusowa odmiana wyposażeniowa Initiale Paris. Z zewnątrz będzie ją wyróżniać m.in. metalizowany kolor czarny Amethyste, specjalne obręcze kół 19-calowe oraz dodatkowe oznakowanie na karoserii (m.in. z tyłu napis INITIALE PARIS zamiast ESPACE).

W kabinie pojawi się zaś tapicerka Nappa ze skóry licowej do wyboru (ciemnobrązowa lub w odcieniu szarości przechodzącym w brązowy), m.in. podgrzewane fotele przednie z możliwością regulacji 10 parametrów (w tym 8 elektrycznie) plus funkcja masażu, a także system audio premium Bose.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane