/  / Nowe Volvo XC90 zaprasza do środka

Nowe Volvo XC90 zaprasza do środka

null
© Volvo
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Zaplanowana na ten rok premiera zupełnie nowego Volvo XC90 będzie ważnym wydarzeniem nie tylko dla Szwedów. Pytanie, czy XC90 będzie w stanie wrócić na pozycję lidera sprzedaży w rankingach marki po detronizacji przez XC60?

Volvo od jakiegoś czasu umiejętnie buduje atmosferę oczekiwania na oficjalną prezentację zupełnie nowego XC90, która nastąpi jeszcze w tym roku. Dziś szwedzki koncern prezentuje pierwsze zdjęcia, na których widać wnętrze samochodu. Projektanci chcieli stworzyć układ, który będzie czysty i pozbawiony zbędnych elementów, a jednocześnie inspirowany wzornictwem według najlepszych kanonów skandynawskich.

Według producenta, jeszcze nigdy nie stworzono dla żadnego modelu Volvo tak luksusowego wnętrza, jak to ma miejsce w przypadku nowego XC90. Uwagę zwraca dotykowa konsola centrala przypominająca tablet, która jest "sercem" nowego systemu pokładowego służącego do obsługi samochodu, a zarazem zapewnia dostęp do szerokiej gamy produktów i usług internetowych.



W kabinie nowego XC90 znajdziemy takie detale jak gałka zmiany biegów z kryształowego szkła znanej szwedzkiej firmy Orrefors oraz szlifowane przyciski zapłonu czy regulacji głośności. Do wykończenia auta szczodrze użyto wysokiej jakości gatunków drewna i skóry.

Co pod maską?
W Volvo XC90 znajdą zastosowanie dwulitrowe jednostki czterocylindrowe z nowej gamy Drive-E. Samochód będzie początkowo dostępny z silnikami Diesla o mocy 190 i 225 KM. Wersje benzynowe będą dysponowały mocą około 250 KM i ponad 300 KM.

Jak zdradza Volvo, w późniejszym okresie XC90 będzie dostępne także w wersji hybrydowej, w której silnik elektryczny będzie współpracował z najmocniejszą jednostką benzynową.

XC90 będzie dostępny zarówno w wersji AWD, jak i FWD. Topowa odmiana XC90 będzie osiągać "setkę" w 6 sekund. Dla porównania, najmocniejsza odmiana u poprzednika przyspieszała do 100 km/h w czasie około 7,2 s.

Bazą do stworzenia XC90 jest nowa platforma Scaleable Product Architecture (SPA), którą Szwedzi należący obecnie do chińskiego Zhejiang Geely Holding Group zamierzają potem też wykorzystać podczas prac np. nad flagowym S80.

Elastyczna pod względem szerokich możliwości zastosowań SPA obejmuje płyty podłogowe i inne części, które mogą być stosowane w pojazdach o różnej wielkości.

W nowym XC90 znajdą zastosowanie zaawansowane technologie podnoszące bezpieczeństwo jazdy oraz umożliwiające np. autonomiczne parkowanie całkowicie bez udziału kierowcy.


Autor: Rafał Żaglewski
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane