/  / Nowe Volvo XC90 w sportowym duchu

Nowe Volvo XC90 w sportowym duchu

Volvo|
null
© Volvo
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Niespełna miesiąc temu świat obiegły pierwsze zdjęcia nowego Volvo XC90, a już dziś szwedzka marka pokazała, jak najnowszy model będzie wyglądać w wersji R-Design. Samochód powinien spodobać się tym, którzy szukają SUV-a o sportowym wyglądzie.

Nowe XC90 będzie dostępne w charakterystycznej dla serii R-Design barwie lakieru, która dotąd nosiła nazwę Rebel Blue. W XC90 nowością będzie to, że w odmianie R-Design będzie można wybrać niebieski lakier fabrycznie pokryty folią matującą. Naturalnie, auto będzie też dostępne w innych kolorach.

Volvo doskonale zdaje sobie sprawę, jak mocno na wygląd auta wpływają drobne detale, a tych w XC90 R-Design jest sporo. Uwagę przykuwa inny wzór grilla atrapy chłodnicy, przednie i tylne zderzaki wyposażone w dodatkowe spojlery oraz podwójny wydech o końcówkach zintegrowanych ze zderzakiem.

W aucie znajdziemy metalowe obramowania okien i relingi dachowe w kolorze srebrnym. W tym samym kolorze są także lusterka boczne, jednak ich fakturę zmatowiono, co dobrze komponuje się z matowym lakierem.

Całości sportowego wyglądu dopełniają felgi ze stopów lekkich o wzorze dedykowanym dla wersji R-Design. Są one dostępne w rozmiarze od 20 do 22 cali.

Detale wnętrz
W środku znajdziemy fotele znacznie mocniej wyprofilowane niż w pozostałych wersjach XC90. Standardem w pakiecie R-Design będzie tapicerka łącząca nubuk z perforowaną skórą. Za dopłatą otrzymamy pełną tapicerkę skórzaną. Perforowaną skórę znajdziemy także na lewarku skrzyni biegów oraz na kluczyku, który będzie unikalny dla wersji R-Design.

Wykończenia pedałów będą metalowe. Zupełnie inne dywaniki, karbonowe wykończenia deski rozdzielczej i specjalne podświetlanie wnętrza – to szereg kolejnych sportowych detali.

Wisienką na torcie jest animowana grafika wyświetlana na zegarach XC90, które bazują na wyświetlaczach TFT.

Osiągi godne R-Design
Moc 400 KM i sumaryczny moment obrotowy o wartości 600 Nm. W topowej wersji XC90 T8 znajdziemy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ponad 300 KM współpracujący z silnikiem elektrycznym o mocy 80 KM. Tak wyposażone XC90 przyspiesza do 100 km/h w około 6 sekund. To naprawdę niewiele, jeśli weźmiemy pod uwagę masę i rozmiary auta.

Nowa wersja R-Design jest dostępna także z pozostałymi jednostkami napędowymi.

Uproszczenie wersji wyposażeniowych
Aż dotąd R-Design był pakietem dokupowanym dodatkowo do określonych wersji wyposażeniowych. Teraz się to zmieni. Podstawową wersją XC90 będzie Kinetic, lepiej wyposażoną – Momentum. Najbogatszymi wersje będą usportowiona wersja R-Design lub luksusowa Inscription. Z oferty zniknie wersja Summum.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane