/  / Nowe Volvo XC90 i gama silnikowa

Nowe Volvo XC90 i gama silnikowa

Volvo|
null
© Volvo
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Volvo ujawnia szczegóły na temat gamy jednostek napędowych dla nowego Volvo XC90. Pod maską znajdą się zarówno silniki Diesla, jak i benzynowe, jednak najmocniejszą opcją będzie wersja hybrydowa o łącznej mocy około 400 KM.

Volvo poinformowało o silnikach, które znajdziemy pod maską modelu XC90 nowej generacji. SUV szwedzkiej marki dostępny będzie w wersji benzynowej, diesel oraz hybrydowej typu plug-in. XC90, wyposażone w najwyższej klasy jednostkę napędową T8 Twin Engine z rodziny Drive-E, zapewni możliwość łączenia w sobie mocy silnika elektrycznego i spalinowego. Dodatkowo akumulatory mają możliwość doładowania bezpośrednio z sieci elektrycznej.

Wielu producentów od lat zmaga się z problemem połączenia dużego rozmiaru akumulatora z przestronnym luksusowym wnętrzem samochodu. W nowym XC90, opartym na architekturze SPA, wkomponowanie akumulatorów i silników elektrycznych w nadwozie odbyło się bez zmniejszenia przestrzeni pasażerskiej czy ładunkowej samochodu - zapowiada producent ze Szwecji.

W zaproponowanym przez Volvo rozwiązaniu silnik benzynowy będzie miał moc ponad 300 KM. "Nowe XC90 udowadnia, że mniejsze zużycie paliwa nie musi oznaczać gorszych osiągów, a w sprzyjających warunkach może ono wynieść nawet 2 l/100 km - mówi Peter Mertens, wiceprezes ds. badań i rozwoju w Volvo Car Corporation.  

"Zadbaliśmy również o to, aby ograniczyć emisję dwutlenku węgla. Silnik w nowym XC90 będzie emitował CO2 na poziomie około 60 g/km, spełniając tym samym normy NEDC. Jeszcze nigdy żaden SUV nie oferował takiej mocy, przy tak niskiej emisji CO2 - podkreśla Mertens.

Według danych stowarzyszenia ACEA, Grupa Volvo jest liderem branży pod względem redukcji średniej emisji dwutlenku węgla. "W latach 2012-2013 udało nam się zmniejszyć emisję aż o 8,4%. Nie zamierzamy na tym poprzestawać - zaznacza przedstawiciel Volvo Car Corporation.

W mieście ekologicznie – w trasie dynamicznie
Standardowa jazda XC90 ma odbywać się domyślnie w trybie hybrydowym. Wykorzystywany będzie wówczas zarówno dwulitrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy Drive-E wyposażony w turbodoładowanie, który napędzać będzie przednie koła, jak i silnik elektryczny o mocy 80 KM, odpowiedzialny za napęd tylnych kół.

Wraz z przyciśnięciem specjalnego włącznika kierowca będzie mógł przełączyć się na tryb miejski (napędzany w pełni elektrycznie, cichy i nie emitujący spalin). Kiedy natomiast potrzebować będziemy większej mocy, możliwy jest szybki powrót do trybu łączącego silnik benzynowy i napęd elektryczny, o mocy około 400 KM i momencie obrotowym 640 Nm. W tym trybie siedmioosobowy SUV będzie mógł przyspieszyć do "setki" w około 6 sekund.

Docelowo silniki Drive-E będą napędzały wszystkie modele marki Volvo.

Pełna gama silnikowa
Oprócz silnika Twin Engine o oznakowaniu T8 w ofercie XC90 dostępne będą także inne jednostki. Nowy SUV może być wyposażony także w turbodiesel z gamy silników D5 AWD. Jego parametry to: 225 KM, 470 Nm, z wydajnością paliwową około 6 l/100 km. Kolejny do wyboru to czterocylindrowy silnik Diesel D4, który generuje 190 KM mocy oraz 400 Nm momentu obrotowego ze średnią spalania według danych fabrycznych około 5 l/100 km.

W ofercie znalazły się również dwa silniki benzynowe. Pierwszym jest silnik T6, który oferuje 320 KM i okrągłe 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Drugi to T5: rozwija on moc maksymalną 254 KM oraz 350 Nm momentu obrotowego.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane