/  / Nowe silniki dla Dustera i spółki

Nowe silniki dla Dustera i spółki

DACIA|
null
© Dacia
null

Wywodząca się z Rumunii marka Dacia może pochwalić się odnowioną gamą jednostek napędowych, która obejmuje silniki benzynowe TCe oraz dobrze znaną konstrukcję 1.5 dCi.




Nowe jednostki napędowe w samochodach marki Dacia to:
TCe 90
Silnik TCe 90 jest oferowany w modelach Logan, Logan MCV, Sandero oraz Sandero Stepway. Jednostka ta pozwala połączyć przyjemność prowadzenia z niskim zużyciem paliwa i emisji CO2, co obniża koszty użytkowania auta. Dzięki turbosprężarce o bardzo małym momencie bezwładności oraz układowi zmiennych faz rozrządu zaworów ssących, ten benzynowy, 3-cylindrowy silnik o pojemności 898 cm3 rozwija moc 90 KM przy 5250 obr./min. Moment obrotowy maksymalnie 135 Nm dostępny jest od najniższych obrotów (90% już przy 1650 obr./min).

Jak wyliczył producent, zasięg auta z tym silnikiem jest o blisko 30% większy od zasięgu jego poprzednika z jednostką 1.6 MPI 90.

TCe 115
Dostępny w modelach Dokker, Dokker Van oraz Lodgy, silnik TCe 115 (zależnie od rynku/w Polsce w modelu Lodgy) jest pierwszą benzynową jednostką Grupy Renault z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ze względu na niewielką dzięki aluminiowemu kadłubowi masę jest montowany w lżejszych modelach marki. Stanowi to ponadto gwarancję znacznej dynamiki i przyjemności prowadzenia. Z niewielkiej pojemności skokowej (1,2 l) rozwija on moc 115 KM, a jego osiągi są porównywalne z osiągami silnika o pojemności 1,6 l.

Duży moment obrotowy (190 Nm) w 90% dostępny już od 1500 obr./min, a w pełnej wartości w zakresie od 2000 do 4000 obr./min, gwarantujący niezłe przyspieszenie.

Według producenta, silnik TCe 115 cechuje się niskim zużyciem paliwa i poziomem emisji CO2.

TCe 125
Zastosowany po raz pierwszy w nowej Dacii Duster, silnik TCe 125 stanowi połączenie mocy i elastyczności. Dzięki mocy 125 KM i dużemu momentowi obrotowemu (205 Nm przy 2000 obr./min), ta turbodoładowana jednostka zapewnia dynamiczne przyspieszenie przy ruszaniu z miejsca i na kolejnych biegach nawet przy niskich obrotach. Wydajny silnik TCe 125 jest również bardzo ekonomiczny dzięki obniżonym kosztom użytkowania, jakie zapewnia niewielkie zużycie paliwa i bezobsługowy łańcuch rozrządu "for life".

W połączeniu z 6-przełożeniową skrzynią biegów, montowaną w nowym Dusterze, jednostka zapewnia dobrą dynamikę jazdy przy równoczesnym obniżeniu zużycia paliwa i emisji CO2.

Nowa generacja silników 1.5 dCi
Ten silnikowy bestseller Grupy Renault został dodatkowo zoptymalizowany. Nowa generacja motoru 1.5 dCi wyposażona została w układ wtryskowy i układ doładowania o większej wydajności, co pozwoliło zwiększyć moment obrotowy o 20 Nm. Wprowadzone zmiany zapewniają większą przyjemność prowadzenia auta i obniżenie emisji CO2.

Silnik 1.5 dCi jest zależnie od modelu dostępny w wersjach 75 i 90 KM oraz w wersjach 90 i 110 KM w Lodgy oraz w nowym Dusterze.

Oferta wersji LPG
Ze względu na korzystne ceny tego paliwa przy dystrybutorze Dacia nadal promuje LPG jako ekonomiczną alternatywę w stosunku do benzyny czy oleju napędowego. W zależności od kraju sprzedaży wszystkie modele z gamy Dacii (z wyjątkiem Sandero Stepway) mogą być oferowane w wersji zasilanej gazem.

Nowa Dacia Logan, Logan MCV i Sandero są dostępne z silnikiem 1.2 16 V 75 LPG. Dacia Duster 4x2 jest dostępna z silnikiem dwupaliwowym benzyna/LPG 1.6 16 V 105 LPG.

Natomiast dwupaliwowy silnik benzyna/LPG 1.6 MPI 84 LPG jest dostępny w modelach Lodgy oraz Dokker.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane